bruker dere sølvtøyet til barna?? tilleggs-spm

¤Ida

Gift med forumet
Martin fikk jo mye sølvtøy i dåpsgaver, men det har jo li i skoffa sia da...er det ikke meninga at det skal brukes??
har tadd det frem men sambo er ikke enig med meg å en kompis av sambo sa at sølvtøyet avgir giftstoffer osv...[8|]

skal det seriøst bare ligge der å ikke bli brukt?

NYTT SPM: vasker dere det i oppvaskmaskinen??

Her er alt daglig å bruk.
NEI det avgir ikke giftstoffer.

begge jentene fikk solvskje.
litt av sjarmen er å se den er godt brukt da de blir voksene[:)]

Jeg bruker det til jenta mi ja.. Blir for dumt at det skal ligge i en skuff og ikke bli brukt

det ligger i bestikkskuffen og brukes som annet bestikk. Er jo ikke akkurat noe poeng i å ha det til pynt, husker vi brukte vårt hjemme når jeg var lita også:)

Vi har sykt mye sånne ting, både til ungene og oss selv, men det bare ligger der...
Må ikke det pusses og sånn etter bruk??!

Her bruker vi også det :)

Men di blir litt "svarte" etter en stund. Da fant jeg ut at jeg skulle bytte til Finish oppvaskpulver- sølvbestikket er blank som bare det! Anbefales! [:D]

vi bruker det ikke!
men sølv er faktis bakteriehemmende[;)] så det de gutta sier er absolutt ikke sant! men mindre du pusser det med sølvpuss daglig da

jeg har begge sølvskjeene som pappa fikk i sin dåp liggene hos bestemor og bestefar, de er godt brukte slik de skal være. og slik skal skjeia til Linnea bli også[:)]

hun fikk tinnkopp tror jeg det var isteden for sølv kopp. den blir i allefall ikke svart og tåler mye mye mer. den skal hun få bruke når hun klarer å drikke bedre av kopp selv.

Snuppa har ikke noe sølvtøy. Jeg har sølvskjeer, de blir brukt når vi har selskap. Vasker de vanlig i oppvaskmaskinen, og pusser en sjelden gang når de blir svarte.

Snuppa har brukt sitt daglig siden hun begynte med fast føde. Har det i oppvaskemaskin ja. Pusser det litt innimellom, men deter ikke ofte. Holder seg fint av å vaskes i oppvaskemaskin[:)]

Bruker det bare når vi har "fin" middag og dekker på med sølvtøy til alle.. Ikke så veldig ofte med andre ord, burde jo egentlig bruke det oftere!

vi bruker det og vakses i oppvaksmaskinen

Her har vi ikke fått noe sølvtøy til snuppa, men har jo eget da. Bruker det faktisk ikke.
men sølv er IKKE giftig[;)] Det er derimot bakteriehemmende og anbefalt å bruke til babyer[:)]

Vi har 3 skjeer, 1 gaffel og 1 kniv til hvert av de to barna våre, som vi bruker daglig. Vi vasker det i oppvaskmaskinen, men legger alt sølvet alene i samme "bestikk-lomme". Hørte at det skulle bevare det blankt lengre...[:)]

ORIGINAL: Dråpe

Vi har 3 skjeer, 1 gaffel og 1 kniv til hvert av de to barna våre, som vi bruker daglig. Vi vasker det i oppvaskmaskinen, men legger alt sølvet alene i samme "bestikk-lomme". Hørte at det skulle bevare det blankt lengre...[:)]
Vi har det også samlet i oppvaskmaskinen, sølv bør ikke ligge i direkte kontakt med stålbestikket, da kan det blir svart. Bruker sølvtøyet hver dag.

Det skal brukes[:)] Og det kan vaskes i maskin, men det bør stå for seg selv. Stålbestikk kan avgi flekker på sølvet som ikke går bort.
Er det emalje på bestikket, bør det nok vaskes for hånd.

Mini fikk bestikk med skje, kniv og gaffel, fødselsdetaljer og dåpsdato er gravert inn i skjéen, er det greit å bruke det liksom? Jeg syns og det er litt teit å bare ha det liggende, kunne tenkt meg å bruke det jeg, men sambo har samme greiene som han fikk til sin dåp og det har aldri vært i bruk. Står bare i en sølvkopp, som han også fikk til dåpen, og samler støv. [8|]

ORIGINAL: giggsy

Mini fikk bestikk med skje, kniv og gaffel, fødselsdetaljer og dåpsdato er gravert inn i skjéen, er det greit å bruke det liksom? Jeg syns og det er litt teit å bare ha det liggende, kunne tenkt meg å bruke det jeg, men sambo har samme greiene som han fikk til sin dåp og det har aldri vært i bruk. Står bare i en sølvkopp, som han også fikk til dåpen, og samler støv. [8|]

Hvorfor bruker du det ikke?
Er jo bare å begynne[:)] Hvilken nytte gjør det av å bare ligge der. Det er som du sier, teit å la det ligge[:D]

Vi har vel alle sett en sølvskje med gravering på i skuffer hjemme hos spesielt eldre folk[:)] De har ofte bestikket til barna sine i kjøkkenskuffa som barnebarna bruker.
Her blir skjea tatt i bruk med en gang Ronja er stor nok[:)]

Back
Topp