Bruker dere regntrekk til simovogn?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Jeg har jo kjøpt meg Simovogn denne gangen, men det fulgte ikke med regntrekk eller insektnetting. Hadde emmaljunga med første mann å der fulgte jo alt dette med. Men så har jeg lest ett sted mener jeg at simoen er vanntett, trenger jeg ikke da ett regntrekk?

Du trenger det vel strengt tatt ikke, vet mange som ikke bruker det fordi den er vanntett som du sier. Men jeg føler stoffet på selve vogna blir så rynkete og rart når den har vært utsatt for vann. Så jeg bruker det når det blir en del regn hvertfall. For noen dråper gidder jeg ikke, men.

det skal jo være vanntett. Men i Bergen er det IKKE det! Men det var med regntrekk når jeg kjøpte den vognen ( i 2007 vel å merke!)

Ja, jeg bruker det. Vogna er ikke av vanlig stoff, men noe annet greier  Den tåler regn veldig fint, men ikke sånn som når midtsøster sov ute i går midt i værste regnskyllet... Det bøtta jo ned store mengder, og det får da være grenser på hvor mye vann jeg lar vogna mi stå ute i
For duskeregn gidder jeg ikke ta det på, men når ungen sover ute hele året er det kjekt syns jeg.

Da tror jeg at jeg skal kjøpe meg ett regntrekk. Vill jo ikke at vogna skal bli stygg:) Har ikke turt å bevege meg ute med vogna for jeg har ikke hatt regntrekk, men nå vet jeg jo at den tåler litt duskregn iallefall:)

Jeg har ikke brukt det, men nå har vi ikke vært ute når det har pøset ned. Litt pjuskeregn går bra :)

Har planer om å investere i regntrekk, skulle kjøpte et før lillemor ble født, og ehhh.... nå skal hun bli storesøster om ikke lenge og vi har fortsatt ikke kjøpt det fordømte regntrekket

Med mindre det høljer, så trenger du det ikke. Myggnetting må du jo ha, og jeg hadde kjøpt et regntrekk for å ha til senere når det blir vinter. Også skjermer det jo litt ekstra rundt kalejseåpningen. Det jeg ikke forstår, er de som går med regntrekk på vogna konstant, uansett om det ikke er en sky i sikte.. 

Den skal jo være vanntett,men slik det kan regne her ute så bruker jeg trekk viss det regner mye:-)

Sicily skrev:
Med mindre det høljer, så trenger du det ikke. Myggnetting må du jo ha, og jeg hadde kjøpt et regntrekk for å ha til senere når det blir vinter. Også skjermer det jo litt ekstra rundt kalejseåpningen. Det jeg ikke forstår, er de som går med regntrekk på vogna konstant, uansett om det ikke er en sky i sikte.. 

Vi går mye ved vannkanten og der pleier det som oftest å blåse mye selv om det ikke regner, så jeg bruker det trekket. Altså det originaltrekket til Simo... Det er jo både vann- og vindtedd

Hvilket regntrekk har dere kjøpt i tillegg da? På emmaljunga fulgte det med ett, men det har altfor stort og det regnet inn om det blåste samtidig..

søteste skrev:
Hvilket regntrekk har dere kjøpt i tillegg da? På emmaljunga fulgte det med ett, men det har altfor stort og det regnet inn om det blåste samtidig..

Jeg har ikke kjøpt, men tenkte å kjøpte et standard som passer alle vogner. Men husk å prøve det på Simo FØR du kjøper. Simo er jo som folk flest vet en del større enn vanlige vogner.

Det er jo impregnert slik de fleste/alle barnevogner er nå, men om du kommer ut for skikkelig drittvær vil det nok være lurt å ha regntrekk alikevel, for etterhvert ved skikkelig nedbør blir det vått igjennom.

Har hatt simo duo til begge barna, og ingen av vognene har blitt det aller minste fuktig på innsiden selv etter hele dager ute i plaskeregn. Det legger seg ofte en dam oppe på trekket over bena deres, men det lekker ikke gjennom. Og ja, det regner en god del her på nordvestlandet. Jeg kjøpte et orginalt simo regntrekk før storebror ble født, men jeg har ikke pakket det opp ennå. Har aldri hatt bruk for det.

hadde simovogn tidligere og brukte alltid regntrekk,både for å bevare vogna og for å være 100% sikker

Har simovogn som jeg kjøpte brukt, og der fulgte det med regntrekk. Bruker det alltid når det regner. Har ikke testa hva vogna tåler av regn uten.

Back
Topp