Bruker dere parfyme?

Maja87

Glad i forumet
når babyene er født/små?
Er vel sånn at man ikke skal det, pga allergi og det er jo bedre at babyen kjenner mammas lukt enn parfyme?

Ikke vet jeg..lurer bare..

hmm aldri tenkt på[:-] 

Bruker ikke parfyme.

Men det er ikke pga babyen eller noe sånn jeg blir dønn tett i bringa og lungene når jeg kjenner sterk parfymelukt. Veldig synd egentlig for jeg har jo noen parfymer jeg liker godt men ikke kan bruke.

Men en ting er rett.

Man skal IKKE ha på seg sterk parfyme når man skal besøke folk på sykehuset uansett om det er på barsel eller andre steder. Dette er pga alergi.

Nei, aldri!

Er allergisk!

Nei jeg gjør ikke det. Kan ikke tenke meg at det er noe godt for tulla å kjenne den lukta når hun ligger på brystet.

Jeg brukte parfyme hver dag frem til julia ble født, etter det så bruker jeg det en sjelden gang når jeg skal noe spesielt[:)]

Bruker hver dag nå men blir vel bare ved spesielle anledninger når babyen er kommet[:)]

Jeg brukte ikke parfyme med mine to forrige før de nærmet seg 1 år.
Kan ikke være godt for disse små nesene å sniffe inn mammas parfyme hele dagen[8|]

Bruker ganske skjeldent til vanlig, kunn hvis jeg skal på kjøpesenter og ut på besøk å slikt...
Ser ikke vitsen med å gå med det hjemme hele tiden, da lukter det som regel sikkert såpe, middag, eller noe annet slikt rart av meg[8D]

Jeg slutta med parfyme når mamma ble hyperalergisk! Hun får ikke puste om hun går forbi noen på butikken med parfyme [&:] Synes egentlig det er ganske ekkelt selv nå etter noen år uten å bruke det...

Men det er nok et poeng at babyene skal lukte oss og ikke parfyme ja! Jeg bruker sjampo og balsam med lukt, men har med neutral på sykehuset så jeg ikke skal fjerne mammalukta [:)]

Bruker bare parfyme om eg har dolla meg opp å skal noe!! Føler liksom det setter prikken over i`en [;)]
kommer til å fortsette med det..

Bruke svært sjelden parfyme å kommer ikkje til å bruke d når Lille kommer [:D]

Nei jeg har slutta allerede, blir vel sterkt for mini blir det ikke? [&:]

ORIGINAL: Julia09

Jeg brukte parfyme hver dag frem til julia ble født, etter det så bruker jeg det en sjelden gang når jeg skal noe spesielt[:)]

Samme her, brukte det daglig frem til gutten min ble født. Nå heller sjelden.

Parfymen min, [:(] min gode gode parfyme [:(]

men er vel kanskje bedre å gå uten sånn at lilleprins ikke blir helt fjern på min parfyme der han ligger på bryste til mor [:)]

ORIGINAL: *Mammatil2gull*

Bruker bare parfyme om eg har dolla meg opp å skal noe!! Føler liksom det setter prikken over i`en [;)]
kommer til å fortsette med det..

Sign [:)]

Bruker parfyme nå men kommer ikke til å bruke det etter jeg har født. En bør ikke bruke det med nyfødt i huset har jeg lært. Gjorde det samme da Thea var nyfødt også.

Nope, i forhold til allergi som kan utvikles hos de små så bør en ikke bruke det...... ikke kan det være så godt for dem heller..

Jeg har aldri vært veldig opptatt med å bruke parfyme egentlig, men jeg merket at etter jeg ble gravid, så bruker jeg det automatisk aldri :) det holder med deodorant liksom, og jeg blir kvalm av sterke parfymelukter jeg også! Og jeg vil tro at jo mindre parfyme man har på seg i nærheten av babyen, jo bedre er det :) men man får vel bare gjøre det man føler for selv [:)]

Back
Topp