Bruker dere navnet når dere snakker om og til babyen?

Violet Hill

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Påskekyllingene 2020
Hvis dere har bestemt navn, vel å merke :)

Vi har egentlig bestemt navn for flere måneder siden, men ikke fortalt det til noen og heller ikke brukt det når vi har snakket om/til babyen. I går bestemte vi oss for å prøve å bruke navnet her hjemme, og så kjentes det bare såå merkelig ut :p (jeg regner med at det går seg til altså, det bare føles så merkelig akkurat nå). 3,5 uker igjen til termin.

Dette er vårt første barn, ellers regner jeg med at vi hadde tatt navnet i bruk for å forberede søsken på han som snart kommer :)

Vi bruker navnet når vi snakker om han sammen, for å bli vant til det. Men til storebroren og andre omtaler vi han bare som «lillebror», fordi vi ikke ønsker å dele navnet med andre før han kommer, og vi tror ikke at 2,5-åringen skjønner helt det med hemmeligheter.. :joyful:

Men merker selv at jeg har mer og mer lyst til å bare bruke navnet hele tiden, men så har vi jo bestemt oss for å vente da..

Vi bruker navnet når vi snakker om han sammen, for å bli vant til det. Men til storebroren og andre omtaler vi han bare som «lillebror», fordi vi ikke ønsker å dele navnet med andre før han kommer, og vi tror ikke at 2,5-åringen skjønner helt det med hemmeligheter.. :joyful:

Men merker selv at jeg har mer og mer lyst til å bare bruke navnet hele tiden, men så har vi jo bestemt oss for å vente da..

Det høres fornuftig. Tror vi får gjøre det samme fremover :) så får vi heller gå en runde på navnevalget hvis vi ikke klarer å venne oss til det :p

Jeg har også lyst til å dele navnet med alle, men samboeren min vil helst vente, og nå er det jo bare snakk om uker så det skal jeg klare :)

Vi bruker navnet når det bare er oss to til stede:happy: For alle andre er det hemmelig frem til fødselen. Gleder oss skikkelig til å dele det med andre, og er veldig fornøyd med valget:joyful: Føles litt mer virkelig når vi kaller hun ved navn. Jeg trodde jo nesten ikke på graviditetstesten da den var positiv for mange måneder siden:p

Vi bruker navnet når det bare er oss to til stede:happy: For alle andre er det hemmelig frem til fødselen. Gleder oss skikkelig til å dele det med andre, og er veldig fornøyd med valget:joyful: Føles litt mer virkelig når vi kaller hun ved navn. Jeg trodde jo nesten ikke på graviditetstesten da den var positiv for mange måneder siden:p

Det høres ut som en god løsning - vi har øvd oss på å bruke det oss i mellom i dag :p jeg er enig i at det blir litt mer virkelig av det. Og det er jo egentlig på høy tid, nå som vi snart får møte våre søte små :Heartred

Hos oss og bruker vi navnet oss i mellom når vi er sikker på å ikke bli hørt ;) med de andre brukte jeg navnet frå tidlig av til alle, men denne gangen følte jeg for å holde det hemmelig.. er litt ekstra stas med noe som bare jeg og mannen vet! Men gleder meg virkelig til å dele navnet med venner og familie som er skikkelig nysgjerrige :hilarious:
Nærmer seg heldigvis !!

Vi har et par navn, men ønske rikke å bruke dem før hun kommer. Kan jo hende hun ikke er en av de.. Det ser vi jo ikke før vi møter henne ❤️

Jeg brukte navnet hennes før samboer var helt enig i hvilket navn hun skulle få. Nå har samboer begynt å bruke mellomnavnet også for å venne seg til det. Mellomnavnet er oppkalling etter hans bestemor som døde for litt over et år siden.
.men i dagligtalen bruker vi mest lillesøster til jentene som skal bli storesøstre snart

Hos oss og bruker vi navnet oss i mellom når vi er sikker på å ikke bli hørt ;) med de andre brukte jeg navnet frå tidlig av til alle, men denne gangen følte jeg for å holde det hemmelig.. er litt ekstra stas med noe som bare jeg og mannen vet! Men gleder meg virkelig til å dele navnet med venner og familie som er skikkelig nysgjerrige :hilarious:
Nærmer seg heldigvis !!

Ja, det er litt ekstra stas at det bare er oss to som vet :love7 og ikke minst praktisk hvis vi skulle finne på å ombestemme oss :p

Jeg brukte navnet hennes før samboer var helt enig i hvilket navn hun skulle få. Nå har samboer begynt å bruke mellomnavnet også for å venne seg til det. Mellomnavnet er oppkalling etter hans bestemor som døde for litt over et år siden.
.men i dagligtalen bruker vi mest lillesøster til jentene som skal bli storesøstre snart

Smart ;) har en venninne som har jobbet med mannen sin i fire år :hilarious: (fra forrige gang hun var gravid og han ikke likte jentenavnet hun foreslo før de fant ut at det ble en gutt).

Her var navne klart når vi var 15 år gammle, så nå når vi endelig skal ha ett felles barn vet alle hvilket navn vi velger. Men til daglig går hun under babyen, lillesøster osv:happy: av og til sier vi navnet hennes, men det er ikke så ofte

Vi har brukt navnet hans siden vi bestemte oss for det i november Bruker det når vi snakker om han sammen eller med nær familie og venner. Syns det er superkoselig å høre navnet hans!

Hahaha, sønnen min på 10 år går fortsatt mest under kallenavnet han fikk inni magen

Her er det «babyen» :) Vi vet ikke kjønnet og har heller ikke bestemt oss 100 % for verken guttenavn eller jentenavn, selv om vi er 99 % sikre på eventuelt jentenavn.

Back
Topp