Bruker dere gå-sele på ungene??

*Mærra*

Forumet er livet
Ble inspirert av rulletrapp tråden.
Bruker dere sele på ungene på kjøpesenter, flyplasser og andre steder der det samles folk??

Kommenter gjerne hvorfor dere bruker/ikke bruker sele!

svarte ja. men har ikke fått brukt den så mye på sentere og i folkemengder. mest brukt fordi jr syns den er så gøy å ha på.. ikke er han helt god på bena enda så den blir ikke slitt ut med det første..

svarte ja, men gjør det ikke nå lenger.. gjorde det en periode. Var begyntå bli ganske tung gravid med minsta, og storebror var såpass for seg at han var kjapp å spinge vekk, slippe handa mi o.l, samtidig som han var for liten til å skjønne konsekvensene av å slippe handa å springe, så gå sele ble brukt flittig siste par mnd før minsta ble født. (er gressenke i tillegg, så var kun meg som kunne springe etter han ofte). Nå er han så stor at han stort sett hører etter, og forstår om jeg forklarer han må være forsiktig, passe seg for biler osv.

Nope. Her i huset er det hunder som går i bånd, ikke unger. 

aldri tenkt tanken[8|] men nå som du nevner det er det kanskje greit å ha hvis ma har en litt vilter unge som stikker av og man har flere å se etter[8|]

Nei, men så bor vi i ingenmannsland. Ser ikke noe feil med og bruke det. Heller bånd enn og miste ungen i et virvar av gale shoppefolk!

Nei, ser ikke vitsen da vi enten pakker han i vogna eller holder i hånda/bærer han når vi er ute på plasser med masse folk..også bor vi og er for det meste her ute på bøgda[8D]

Jeg bruker bruker konsekvent sele på flyplasser. Får veldig mange positive kommentarer av passasjerer og ansatte på flyplassene. Er så mye enklere å holde rede på barnet der det er mange folk.

Bruker ikke sele på kjøpesenter og i byen...burde kanskje bli flink til det når minsten blir så stor[8|]

Nei. Han er ikke en sånn som stikker av. Han holder i hånda hele tiden.

Jenta mi tror jeg blir en "løpe over alle hauger før noen får sukk for seg-unge"... Men jeg kommer ikke til å ha henne i bånd av den grunn. Bæresele, vogn/trille eller bare bære fungerer fint for oss[:)]

Nei.. har aldri sett en unge i bånd[8D]
Tror vi skal klare oss med vogn eller ei hand å holde i de få gangene vi er i sånner stoore folkemengder![:)]

Brukte det noen få ganger når de var mindre. Ser bare positivt i det. Er bedre det enn å måtte slåss med ungen får å komme seg noe sted trygt, at ungen havner i en ulykke eller blir borte.

Vi brukte rykksekk med bånd på til OA når vi var ute å reiste i fjor. Spesielt på flyplasser hvor det var mye å passe på, men også litt i storbyene

Jenta mi går ikke enda, så jeg har ikke hatt behovet. MEN jeg har en sele som jeg ikke ser noe galt i å bruke dersom det blir nødvendig. Et kjøpesenter en lørdag er temmelig folketykt og forvirrende både for liten og stor og med det mest dyrebare jeg har... Vel da er valget lett!

JA, jeg brukte det på storesøster når jeg hadde bekkenløsning da jeg gikk med lillebror. Hun var ikke fylt 2 år når jeg fikk det, men hun skjønte tvert at jeg ikke lenger greide å nå henne igjen hvis hun stakk av! En dag stakk hun fra meg inne på butikken, og før jeg visste ordet av det var hun ute på parkeringen, flere voksne som så det, men ingen stoppet henne [&:] Uansett var hun uti veien før jeg nådde henne igjen, og en bil måtte bremse ganske hardt for å klare å stoppe for henne! Jeg var skjelven og helt på gråten, og det første jeg gjorde da jeg kom hjem var å finne selen og båndet til henne, for heller at folk ser rart på meg, enn å miste barnet mitt [:(]

Brukte det noen ganger til lillegutt da han var liten- ikke lett å holde styr på en liten gutt med stor fart og liten forutsigbarhet - autisme og det hele. Han holdt på å bli påkjørt noen ganger osv. osv.
Fikk bare negative kommentarer fra folk som gikk forbi osv. MIND YOUR OWN BUISNESS!

Får jo mye blikk og kommentarer nå og da, med en 8 åring i vogn [;)] Men er visst bare å bli vant med det, folk har jo så mye de skal legge seg opp i.

Nei,har aldri tenkt tanken engang..

ORIGINAL: Sicily

Nope. Her i huset er det hunder som går i bånd, ikke unger. 

Signerer denne og legger til at barna her har pent fått lære seg at man holder hånden på steder hvor det ikke passer seg og løpe fritt.

Nei, har ikke trengt det [:)]

Back
Topp