Bruker dere 5 sekunders regelen?

• Trådstarter Trådstarter FrkOtilie
  • Opprettet Opprettet
F

FrkOtilie

Guest
Hadde faktisk ikke hørt om den før dem snakka om den på Legene for ei stund sia.

Men hvis en matbit faller i gulvet, eller på bakken, tar dere den opp og spiser den hvis den
har ligget på bakken mindre enn 5 sekunder?

aldri hørt om.. men om mat detter på bakken ute kaster jeg det.. detter det på gulvet hjemmet kan jeg spise det[8D]

Hehe, er det faktisk en "mat-regel"?
Jeg har bare hørt om den på tv, tror det var Friends muligens? [8D]

Er det hjemme kan jeg ta det, ute tror jeg ikke det nei.

ORIGINAL: Hoppsi Deisi

i følge mythbusters på discovery er det ingen forskjell ang bakterier osv om det ligger 1 sekund 3 eller 5 eller 1 min så

nei jeg kaster uansett

Samme fant dem vel ut på legene også[:)]

ORIGINAL: Otilie i Ammetåka

Hadde faktisk ikke hørt om den før dem snakka om den på Legene for ei stund sia.

Men hvis en matbit faller i gulvet, eller på bakken, tar dere den opp og spiser den hvis den
har ligget på bakken mindre enn 5 sekunder?

Nei, og de har nettopp tilbakevist den på Mythbusters. Bakterienivået er det samme om det har ligget på gulvet i ett sekund eller ett minutt.. Noe som for meg er helt logisk (jeg har hatt undervisning i mikrobiologi), så at leger forsvarer fem-sekunders regelen fatter jeg ikke.

[8D]Er noe spiselig på gulvnivå i 5 sekunder kan du betrakte det som spist! Det er den store fordelen med å ha en hund/vandrende søpplekasse[:D].
Er det på gulvet er det ikke menneskemat - bare hundemat!

Visst det er på gulvet her hjemme kan eg spise det.
Men ikke hos andre og IKKE ute.

så hvis eg mister burgeren min på gulvet i 4 sec på McDonald, så skal eg ta den opp igjen å spise den. hehe nei takk[:D]

men her hjemme, om eg mister eg et eple eller noe sånn på gulvet, så tar eg bare å skylle det og spise det[:)]

ORIGINAL: Kittekat

Nei, har det falt på gulvet så blir det kastet, uavhengig av hvor lenge det ligger der.

her og, men hender jeg tar det opp hjemme...

Back
Topp