Bruker barnet smokk?

Nope, smatter rart på den og brekker seg når den kommer for langt inn.
 
Ja, noen ganger vil hun ha den når hun sover, andre ganger så spytter hun den ut igjen. Jeg synes det er greit at hun ikke virker å være avhengig av den (foreløpig i alle fall!). :)
 
Kan ta den dersom han er søvnig men som regel kommer den rimelig raskt ut! Tok smokk bedre da vi kjøpte for 6 mmd (han er 3 mnd). Forøvrig har han nå i dag funnet ut at tommelen er god å suge på. Veldig søtt å se på men tenker det kan bli verre med avvenning enn med smokk
 
Nei. Har ikke klart å venne henne på den. Funker bare en sjelden gang, som da vi reiste med den eldste hurtigruta i stiv kuling og jeg ikke kunne ta henne ut av vogna fordi sjøgangen var så kraftig. Da sutta hun frenetisk. Nå for tiden gnager hun på de harde delene og leker med den når hun får smokk servert i vogna. Tror ikke hun hadde merka det engang om smokkene forsvant. Helt greit, nå. Var verre for noen måneder siden
 
Fått han til å ta smokk 3-5 ganger å da maks 5-10 min ene gangen litt lengre men som regel nektet. Nå har jeg gitt opp. Til tider har han veldig behov for det, men smokk er en uvane, ikke bra for tenner og ikke alltid lett å venne av. Så nå får han kun matsmokk, der tygges det i stedet for suging. Den fungerer. Han er et matvrak!
 
Ja, fikk smokk før han fikk pupp
 
Ja, hun tok den vel først da hun var 3-4 uker etter iherdig prøving :) Stort sett bare når hun skal sove.
 
Jepp. Endelig fått han til å bruke det nå etter flere mnd. Men begynte å suge tommel og andre ting så jeg ville veldig at han heller skulle ta smokk...
 
Jepp. Endelig fått han til å bruke det nå etter flere mnd. Men begynte å suge tommel og andre ting så jeg ville veldig at han heller skulle ta smokk...
Hvilken smokk tar han? Har prøvd alt men han vil ikke ha den. Så leste jeg om en såkalt natursmokk men det var bare på bestilling og det ble 120kr for 1 med frakt men vet ikke om jeg skal bestille blir bare bortkasta penger.
 
Hvilken smokk tar han? Har prøvd alt men han vil ikke ha den. Så leste jeg om en såkalt natursmokk men det var bare på bestilling og det ble 120kr for 1 med frakt men vet ikke om jeg skal bestille blir bare bortkasta penger.

Jeg brukte til å begynne med mam sin den ville han ikke ha i det hele tatt. Det var bare rett ut. Så prøvde vi avent den tok han litt bedre. Så brukte vi tomme tippe den er mer buet rundt munnen føler vel egentlig at begynte å like smokk etter det. Om vi så at han lå å suggde på tommel så ga vi han smokk. Kastet han fen ut så var det bare å gi han den igjen. Vi holdt på silk flere titalls ganger. Til slutt ga han etter. Nå bruker han ikle tommlen men smokken pg vi kan bruke mam, avent og tomme sine uten problem....
 
Smokken fikk han samme dag han ble født, på kuvøsen :) Ganske handy :)
 
Hvilken smokk tar han? Har prøvd alt men han vil ikke ha den. Så leste jeg om en såkalt natursmokk men det var bare på bestilling og det ble 120kr for 1 med frakt men vet ikke om jeg skal bestille blir bare bortkasta penger.
Vi sleit med storesøster, hun tok/tar bare nuk sine smokker:)
 
Back
Topp