Bruker barna hjelm?

Ja, og ja, har ikke og ja

Sistnevnte bare for å få inn prinsippet "sykkel=hjelm"

Mellomste bruker hjelm (og annen beskyttelse) på rulleskøyter men ikke med rullesko
 
På sykkel brukes hjelm. Hoverboard har vi ikke og de to andre ser jeg ikke risikoen med basert på type sykkel (trehjulssykkel) og sparkesykkel sykler hun bare med her på tunet eller inni garasjen.
 
Ja, men de har bare sykkel og sparkesykkel. Minste bruker ikke på trehjulsykkel, men bruker når han sitter på med meg.
 
Sparkesykkel og sykkel brukes hjelm. Han brukte også på trehjulssykkel.
Jeg overlevde selv en ulykke pga hjelmen. Og selv om jeg har skader og fått noen senskader, så klarer jeg meg fint. Så jeg vet hvor viktig den hjelmen kan være, om det først skulle skje noe.
Vi er også veldig påpasselige med å feste den riktig og ha hjem som passer (ikke for liten eller for stor)
Så hjem brukes i alle lignede aktiviteter.
 
Ikke på trehjulsykkel foreløpig (når ikke ned til pedalene enda, så vi kjører rundt med henne via stang), men når hun sitter bakpå sykkelsetet med oss har hun og vi selvfølgelig hjelm på.
 
Ja, hjelm skal på! Hun har gått bort til voksende og ungdommer på eks sparkesykkel å sagt «du må ha hjelm sier mamma»
Hun er 2,5 år :p
 
På sykkel? Sparkesykkel? Hoverboerd? Trehjulsykkel?
På sykkel? Ja
På sparkesykkel? Ja
Hoverboard? Har ikke, men hadde sagt ja der også.
Trehjulssykkel? Hadde i sin tid ja. Tok tom med i bhg etter eldste en gang klarte falle på den der. Blødde skikkelig i bakhodet og fikk hjernerystelse. Så jeg hadde en ekstra hjelm i bhg bare til hu etter den episoden også der. Hadde hjemme uansett til bruk.
 
Ja, det er en selvfølge! De får ikke sette seg på sykkelen engang uten hjelm på hodet.
 
På sykkel, sparkesykkel ja.

De hadde på trehjulssykkel også for å få inn vanen.

Frøkna har rullesko, og i fjor brukte hun hjelm ute siden hun var litt ustø og sånn.

Vet ikke hva vi gjør i sommer, hun har brukt de lltt inne i vinter uten hjelm.
 
Min kjæreste søn er 7 år, han har ikke sykkel hos oss da, siden han er her anden hver helg (Vi har ikke selv sykkel heller).

Men han bruker hjelm på sparkesykkel og skateboardet sit :)
 
Ja. (har ikke hoverboard).
Eldste slo hull i hodet etter en sparkesykkeltur i barnehagen, så skal ikke så storw plassen til før farten og fallet er kraftig nok til skade.
 
Ja, hjelm på alt! Nøye med oss voksne også!
 
Sparkesykkel og sykkel ja. Har ikke Hooverboard. Brukte ikke på trehjulssykkel.
 
Selvsagt!
Både på sykkel og sparkesykkel.
 
Back
Topp