Bruke ull i barnehagen

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Når dere sender barna deres i barnehagen med ullsett på, har de bare på seg ulltrøye og ullongs, eller en bukse utenpå i tillegg? Og kunne dere sendt barna i Barnehagen i Bre ulltrøye og ullongs? Eller blir det litt feil?
 
Har ofte sendt i ullongs og trøye (har T-skjorte over for å beskytte mot flekker). Min er varm av seg, så bukse over blir for varmt, og greit å slippe å skifte så mye frem og tilbake. Bruker ikke de tynneste ullongsene da, bruker helst noen med litt tykkelse som er mer tights og ikke gjennomsiktige liksom.
 
Bruker ullongs og ulltrøye, mer enn det så hadde de svettet ihjel. :happy:
 
Hadde på noe utenpå, jeg synes ikke man er ordentlig påkledd med bare trøye og stillongs, så vi hadde bukse utenpå stillongsen
 
Sendte minste i bhg med ull body og strømpebukse i dag, tok en tynn genser og joggebukse utenpå:)

Sender ikke bare i ull, men har gjerne en tynn heldress utenpå ullundertøyet, slik at den er lett å ta av.

Ullbukser og gensere venter vi nok litt med, og ullklær på mellomste, han er litt varmere av seg enn minste:)
 
Har ikke noe utenpå stort sett, ungen blir for varm. Blir kanskje å tenke at han må være mer påkledd etterhvert som han blir eldre, men om en ett, to eller treåring springer rundt i ullundertøy tenker jeg det er helt innafor.
 
Blir for varmt med noe utenpå her. De fleste barna går i kun longs/tights og genser. For meg blir ikke det noe annerledes enn at de går med bomullstights.
De får gjerne på seg tykkere ull når de skal ut, om det er kaldt. Syns de har brukt det litt tidlig her nå, da guttungen har kommet hjem med varmeutslett et par dager denne uka :eek:
 
Takk for alle svar! Jeg ser at er meldt litt kaldere etterhvert nå og har tenkt på om jeg skal ha på henne ulltrøye og longs og syns selv at det blir for varmt med en bukse/genser over siden gradene blir rundt 10 grader, men føles som 5-6 grader. Men så er jeg selv veldig frysen av meg og har allerede begynt å ha på meg ulltrøye selv. Syns det er så vanskelig finne riktige klær til henne på denne årstiden.
 
Vi har ikke begynt med ull enda, bortsettfra tynn ullgenser under regnjakke. Men ikke ullundertøy. Men tenker det ikke er lenge igjen. Vi har en del ullbukser som kan brukes rett på huden, så vi bruker det først også stillongs under når det er kaldere. Ullbukser i typ merino eller lerke/duo, hjemmestrikk.
 
Begynner nok ikke med ull på en god stund enda. Men han har alltid bukse over, ofte genser også, men den forsvinner vår som vinter uansett :p han selv som i stor grad ønsker å ha bukse over, noe jeg synes er helt greit. Synes ikke han er skikkelig påkledd i bare ullundertøy.
 
Har alltid bukse på. Hvis det er for varmt for både strømpebukse og bukse tar vi kun ullbukse på istedet.
 
Takk for alle svar! Jeg ser at er meldt litt kaldere etterhvert nå og har tenkt på om jeg skal ha på henne ulltrøye og longs og syns selv at det blir for varmt med en bukse/genser over siden gradene blir rundt 10 grader, men føles som 5-6 grader. Men så er jeg selv veldig frysen av meg og har allerede begynt å ha på meg ulltrøye selv. Syns det er så vanskelig finne riktige klær til henne på denne årstiden.
Jeg bruker å si at de må gjerne skrelle av gutten klær som om han var en løk om han blir varm :p

Er forskjell på unger, men min blir for varm med ull før snøen begynner å legge seg ca. Det første plagget vi bytter om til ull er nok ytterlue, greit å gå for tynn ull tidlig som lue, og heller vente litt med resten. Neste blir ulltights, mens ulkskjorte/body kommer litt senere.
 
Jeg jobber i barnehage og på de avdelingene jeg har jobbet på, kler vi stort sett alltid av det som er utenpå ullongs og body/genser når vi skal gå ut. Blir ofte klumpete med longs og bukse med fleecebukse/ullbukse utenpå. Ofte blir barna gående i bare longs og body etter vi kommer inn igjen. Det blir også gjerne varmt med begge deler inne da vi har normal innetemp året rundt.

Selv sender jeg mine i bare longs og body/genser, men de har ofte på seg ett skjørt eller lignende over. Det er også stor forskjell på hvordan de ulike merkene ser ut, ikke alle ser ut som undertøy synes jeg. :)
 
Trøye og longs. Hender lillesøster har kjole utenpå, men den blir som regel tatt av når de skal ut og ikke tatt på igjen.
 
Her får de velge selv om de ønsker bukse på utsiden av ullstilongsen, eldste gikk i bare stillongs inne frem til 3 klasse, og fireåringen går bare i stillongsen når det blir tatt i bruk. Har ett par finere trøyer han ikke får ha i barnehagen og bruker derfor ikke noe på utsiden av trøya for å beskytte mot flekker, det blir for varmt for han inne med noe på utsiden av trøya.
 
Back
Topp