Bruke sele når barnet står på slalom?

• Trådstarter Trådstarter Snorkfrøken
  • Opprettet Opprettet
S

Snorkfrøken

Guest
Vi lurer på å bruke sele på størstemannen vår, men når man leser på nett, så både anbefaler og fraråder de bruk av sele.
Han kan bremse og svinge har full kontroll.
Vi er redd han skal kjøre fra oss og vil ha kontrollen på han.
Hva er deres erfaringer med sele?

Om han har kontroll ville jeg latt han kjøre uten, og stikker han av får dere bare sette etter ;)

Vi bruker kun sele på minstemann som ikke greier å ploge og svinge selv enda. Vi kommer til å kutte ut selen på han også så snart han greier å kontrollere fart og svinger selv.

Eldstemann kjørte nesten fra oss voksne i fjor vinter, men vi var ikke inne på tanken om å ta på han sele igjen. Vi måtte bare formane guttungen om at han måtte roe seg ned litt, også måtte vi bare prøve å holde følge så godt vi kunne.

Kan han svinge og bremse selv,hadde jeg nok latt han kjøre selv.
Sent from my GT-P7310 using BV Forum

mine er fortsatt så ferske på det at de buker sele, men når de får mer kontroll selv, lar jeg de kjøre selv :) med gode formaninger innabords selvfølgelig ;)

Han har nettopp lært seg å svinge og bremse og har kontrollen i barnebakken. Vi er dermed litt skeptiske til å sende han ut i de store, uten at vi har mulighet til å stoppe han om det skulle gå galt. Og det er utrolig mye forskjellige meninger om sele der ute..

Datteren vår bruker vi sele på.. Rett og slett pga at hun ikke har knekt koden ift svinging og bremsing ennå :-) Ser ut som hun begynner å skjønne det nå og da regner vi med at det er korttid til hun kjører alene.. Godt at samboeren er tidligere alpinist slik at han har stålkontroll - jeg er nemlig ikke veldig drevet i den bakken. Jeg er tidligere langrennsløper og ikke fullt så god på slalomski dessverre..

Datteren vår bruker vi sele på.. Rett og slett pga at hun ikke har knekt koden ift svinging og bremsing ennå :-) Ser ut som hun begynner å skjønne det nå og da regner vi med at det er korttid til hun kjører alene.. Godt at samboeren er tidligere alpinist slik at han har stålkontroll - jeg er nemlig ikke veldig drevet i den bakken. Jeg er tidligere langrennsløper og ikke fullt så god på slalomski dessverre..

Verken jeg eller min kjære er veldig drevene vi heller, jeg har stått i tre år og to av de har jeg vært gravid :p
Min samboer har stått litt mere da :)
Så vi føler vel ikke at vi har stålkontroll om vi skal ha han opp i bakkene.

Det er helt i begynnelsen. Hvis han kan svinge og bremse trenger du det ikke.

Back
Topp