Bruke ikea sprinkelseng til "bedside seng"

FrkB87

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
Februarlykke 2022❄️
Ser flere skriver at de lar være å montere den ene siden av sprinkelsenga sånn at den kan settes mellom veggen og deres seng. Dette syns jeg hørtes kjekt ut, men lurte derfor på om dette er mulig med Hensvik sprinkelseng fra ikea? (Har sett det står at det er mulig med Sundvik senga, men personlig syns jeg Hensvik er penere[emoji6]).

Jeg vet at mange heiser bunnen opp til der de vil ha den, og driller derfor nye hull slik at den skal passe til. Kan ikke se for meg at det skal være noe problem med den sprinkelsengen du vil ha :)

Har bare gjort det med Sundvik selv, men de er jo relativt like, så i utgangspunktet tenker jeg at det bør gå fint. Lykke til! Oppdater gjerne tråden hvis du prøver deg

Har bare gjort det med Sundvik selv, men de er jo relativt like, så i utgangspunktet tenker jeg at det bør gå fint. Lykke til! Oppdater gjerne tråden hvis du prøver deg

Det skal jeg gjøre[emoji4] (hvertfall prøve å huske på det[emoji85])
Om noen har prøvd med Hensvik sprinkelseng så skrik gjerne ut[emoji6]

Vi gjorde det med senga til førstemann. Vi kjøpte seng på barnas hus da, men det var ikke noe problem. :)

JA! Vi har Hensvik som vi har installert inntil vår seng.
Den vi har (eldre modell, men tror dette gjelder de nye også) er i utgangspunktet ikke beregnet for å brukes med den ene siden avmontert når sengebunnen er på øverste nivå. Men det har mannen fiksa ved å skru noen vinkler mellom sengebunn og rammen for å gjøre konstruksjonen litt mer stabil. I tillegg anbefaler jeg å kjøpe noen enkle bagasjestropper som dere kan feste senga fast til foreldresengen med. Da trenger man ikke bekymre seg for om sprinkelsenga skulle skli vekk.
Vår seng fikk perfekt høyde med sprinkelsenga, men man kan nok fint lage nye hull, eller bare sage beina litt kortere.

Fikk inspirasjon fra denne siden:
http://amandamedlin.com/2013/11/diy-co-sleeper-pretty-little-quilt/

JA! Vi har Hensvik som vi har installert inntil vår seng.
Den vi har (eldre modell, men tror dette gjelder de nye også) er i utgangspunktet ikke beregnet for å brukes med den ene siden avmontert når sengebunnen er på øverste nivå. Men det har mannen fiksa ved å skru noen vinkler mellom sengebunn og rammen for å gjøre konstruksjonen litt mer stabil. I tillegg anbefaler jeg å kjøpe noen enkle bagasjestropper som dere kan feste senga fast til foreldresengen med. Da trenger man ikke bekymre seg for om sprinkelsenga skulle skli vekk.
Vår seng fikk perfekt høyde med sprinkelsenga, men man kan nok fint lage nye hull, eller bare sage beina litt kortere.

Fikk inspirasjon fra denne siden:
http://amandamedlin.com/2013/11/diy-co-sleeper-pretty-little-quilt/

Tusen takk for så bra svar[emoji4] Godt man har en handy samboer som kan fikse dette om det trengs[emoji28] Da blir det tur til Ikea snart[emoji4]

Back
Topp