Bruke flasketuter om igjen?

Sille92

Elsker forumet
Junibollene 2023
Julilykke 2023
Fikk ei jente oktober 2020,som var flaskebarn. Venter barn nr 2 snart,og innstiller meg på flaskebarn denne gang også. Har masse MAM-flasker fra storesøster. Har også en god del 1-flasketuter (de som brukes fra fødsel). Spørsmålet er, kan de brukes? Eller bør jeg kjøpe nye? Var rengjort,lagt i plastpose ,ligget på varmloft siden sist.
 
Anbefalingen fra både mam og avent er at flaskesmokker som brukes daglig byttes ut etter 2-3 måneder, akkurat som med smokker, det blir jo slitasje på dem. Jeg ville heller kjøpt nye.
 
Jeg ville kjøpt nye. Som Lubbe skriver er anbefalingen å bytte både flaske smokker og vanlige smokker hver 2-3 mnd.
 
Nei. Undersøkte dette endel når vi skulle ha barn nr 2 og kasta de. Er ferskvare.
 
Anbefalingen fra både mam og avent er at flaskesmokker som brukes daglig byttes ut etter 2-3 måneder, akkurat som med smokker, det blir jo slitasje på dem. Jeg ville heller kjøpt nye.
Jeg ville kjøpt nye. Som Lubbe skriver er anbefalingen å bytte både flaske smokker og vanlige smokker hver 2-3 mnd.
Nei. Undersøkte dette endel når vi skulle ha barn nr 2 og kasta de. Er ferskvare.
Ja,det er helt sant. Takk for innspill. Blir å kjøpe nye.
 
Back
Topp