Brukar du mobilen?

Smatte

Glad i forumet
Eg er ganske lei no!
Eg brukar mobilen når eg er her på forumet, og når eg skriv hender det eg bommar på nokre bokstavar og må rette opp i dei. Når eg så rettar opp, kan ordet bli eit heilt anna, ord forsvinn eller byter plass i setninga. Er det ein måte å fiksa dette på? Tar av og til tre gongar så lang tid å skriva eit innlegg, berre fordi eg må rette éin bokstav eller éitt ord nokre setningar tilbake.

Det behøver ikke ta så lang tid. Trykker bare på skjermen der du vil endre ord. Istedenfor å endre bare en bokstav slik at det ofte blir bom, så kan du jo fjerne hele ordet og skrive det riktig på nytt. Det pleier jeg å gjøre. Ellers så har jeg automatisk korrektur på mobilen, så hvis jeg skriver et ord feil så går jeg tilbake til enden av ordet og da kommer som regel det riktige ordet jeg skal bruke opp og da retter den opp for meg :)

Det behøver ikke ta så lang tid. Trykker bare på skjermen der du vil endre ord. Istedenfor å endre bare en bokstav slik at det ofte blir bom, så kan du jo fjerne hele ordet og skrive det riktig på nytt. Det pleier jeg å gjøre. Ellers så har jeg automatisk korrektur på mobilen, så hvis jeg skriver et ord feil så går jeg tilbake til enden av ordet og da kommer som regel det riktige ordet jeg skal bruke opp og da retter den opp for meg :)
Eg har jo også det slik, men den funker ikkje alltid. Den klarar ikkje rette ordet i teksta, eller så kjem ordet som skal vere etter ordet eg legg til/retter foran, eller forsvinn. Fryktelig frustrerande. Og eg skriv jo nynorsk, så er ikkje alltid telefonen har riktig alternativ.

Bruker kun mobil, aldri data eller nettbrett og har aldri opplevd det du beskriver.. er det bare på forumet eller generelt på mobilen det skjer?

Eg har jo også det slik, men den funker ikkje alltid. Den klarar ikkje rette ordet i teksta, eller så kjem ordet som skal vere etter ordet eg legg til/retter foran, eller forsvinn. Fryktelig frustrerande. Og eg skriv jo nynorsk, så er ikkje alltid telefonen har riktig alternativ.

Æsj, ja. Skjønner det er irriterende :/ Vet ikke om en annen måte å ordne det på. Du har vel alt av oppdateringer til telefonen regner jeg med? En annen sur måte å gjøre det på er jo å ta seg "god" tid når man skriver, slik at det ikke oppstår særlige feil som man må rette opp igjen.

Bruker mobil men bortsett frå å bomme på taster eller liker knapper, så går det fint.

Jeg hadde det også sånn en periode, at setninger eller ord hoppet dit jeg ikke ville ha de når jeg retta opp ting.
Og det var bare her.

Men plutselig ble det borte igjen. Lurer på om det ordna seg fordi jeg skrudde av og på mobilen pga noe annet.

Bruker kun mobil, til alt . Eier ikke pc og kommer ikke til å kjøpe og heller

Back
Topp