Bruk av tampong

Michelle90

Flørter med forumet
Når er det ok å bruke tampong igjen? Jeg er ferdig med renselsen og det er en måned etter fødselen nå. Men nå ser jeg at mensen kommer! Og har blitt i skikkelig ulag med underlivet etter bind bruk. Så er litt spent på om det ok eller fyfy?

Hvor lenge er det siden renselsen sluttet? Det er jo veldig raskt å få tilbake mensen, selv om det skjer hos noen få.

Har du prøvd menskopp eller tøybind? Det er uendelig mye bedre for underlivet. :)

Sikker på at du er ferdig med renselsen da? Den kan jo komme og gå litt helt fram til 6-7 uker etter fødsel.

Hvor lenge er det siden renselsen sluttet? Det er jo veldig raskt å få tilbake mensen, selv om det skjer hos noen få.

Har du prøvd menskopp eller tøybind? Det er uendelig mye bedre for underlivet. :)

Det er ca en uke siden nå renselsen sluttet. Om det er en fortsettelse av renselsen, vet jeg ikke :p er ganske grønn på dette kjenner jeg hehe.

Ammer du? Det er nok renselsen som ikke er ferdig enda. Finn heller gode bind en god stund til. ;)

Nei jeg er ikke sikker i det hele tatt faktisk. Alt dette er nytt for meg. Blir ikke helt klok på dette :p

Ville nok tenkt det var renselsen jeg. Men uansett bør du unngå tampong før det har gått 6 uker, og du er sikker på at det er menstruasjon og ikke renselse.

Jeg var hos gynekolog og hun bekreftet at det er mensen jeg har nå, 6 uker etter fødsel, så det er helt mulig.

Sniker fra februar-16
Husker jeg prøvde tampong på første mens etter fødsel. Var så utålmodig da jeg virkelig HATER bind!
Men det var ikke behagelig.. Samt den ble liksom presset ut igjen etter veldig kort tid. Gnagde og var generelt ubehagelig.. Det er vell først nå tampongen sitter som den gjorde før graviditeten..
Så måtte bare smøre meg med tålmodighet og bruke bind et par sykluser. Tenker nå også at normalt går det jo mange uker/mnd etter fødsel før mensen kommer. Så om man sier -man kan bruke tamponger på første mens vil normalt det være etter 6 mnd pluss.. Tenker nå jeg.. Så mtp infeksjonsfare når man får mensen SÅ kort tid etterpå vil jo gå opp tenker jeg, om man stapper tamponger oppi så fort.. Man er jo sikkert litt åpen enda så kort tid etter vil jeg tro?

Jeg tør ikke å prøve jeg :p
Jeg revnet så mye innvendig at jeg vil få sjekket meg før jeg tester med en tampong. Tror jeg har fått tilbake mensen nå, men det blir nok bare bind i bruk i den her syklusen :)

Jeg har brukt tampong jeg. Orket ikke styre med bind og søl når alle her er syke... Det har gått fint men sikkert lurt å vente for sikkerhets skyld!

Back
Topp