Bruk av smokk...

fisken

Forelsket i forumet
Har noen av dere begynt å bruke smokk? I tilfelle når begynte dere? Er så redd for å ødlegge ammeteknikken jeg endelig har fått til, men hun bruker meg ganske mye som tutt for øyeblikket og det kan bli litt slitsomt[:(].

Er det noen av dere som har prøvd flaske da? Har hørt at det er tre uker som anbefales..? Noen som vet hvor ofte man gir flaske i begynnelsen? Mange spm. dette [8|]

jonas vil ikke ha smokk, han bare spytter den ut igjen å blir helt hysterisk... har gitt han mm og litt sukkervann på flaske, den tar han godt.[:)]

ORIGINAL: 87alenemamma

jonas vil ikke ha smokk, han bare spytter den ut igjen å blir helt hysterisk... har gitt han mm og litt sukkervann på flaske, den tar han godt.[:)]

Prøvde akkruat litt med smokken... Hun hadde den litt, men spyttet den ut ganske kjapt. Kanskje jeg bare må innfinne meg med å være tutt..[8|] Kan jo være et mareritt å venne dem av med smokken også. Når gav du Jonas flaske først gang da?

Linnea bryr seg heller ikke noe om smokk. Brekker seg og spytter den ut igjen. Har fått henne til å suge på den et par ganger, men hun er ikke så veldig interessert i den. Og det er vel like greit [:)]

Jeg ga henne flaske da hun var ca en uke gammel. Hadde så vonde brystvorter, så jeg klarte ikke å la henne suge. hun tok flaske som bare det, så det var ikke noe problem med henne,
Hvis jeg skal på butikken eller bort en liten tur, har det hendt at pappa`n hennes har gitt henne flaske hvis hun har begynt å skrike.

ORIGINAL: fisken

ORIGINAL: 87alenemamma

Prøvde akkruat litt med smokken... Hun hadde den litt, men spyttet den ut ganske kjapt. Kanskje jeg bare må innfinne meg med å være tutt..[8|] Kan jo være et mareritt å venne dem av med smokken også. Når gav du Jonas flaske først gang da?

gav flaske første gang når han var ca. 4 uker gammel...

jeg gav henne smokk allerede på sykehuset... så at hu begynte å suge på fingrene og det er verre å venne dem av med det. sugde selv på fingeren til jeg var ca 10 år[&:] og jeg vil ikke at jenta mi ska gjøre det!

prøv en annen smokk om barna ikke vil ta den. Nora ville ikke ha den med latex tutt,men den andre tar hun gjerne.Men hun bruker sjeldent smokken egentlig.

Kjøpte sutt til Liam Isac på vei hjem fra sykehuset. Han tok ikke sutten til å begynne med. Problemet var vel at han ikke greide å holde på den. Nå tar han den bedre.

Jeg gav oliver smokk når jeg følte at ammingen gikk greit og han hadde teknikken inne... han var vel en 5-6 dager. samme gjorde jeg med tea. tror det er ganske mye lettere å venne barna av med smokk enn det er med tommeltott.... dessuten er risikoen for tannstillings skader med tommeltott mye større...
barn har jo et naturlig suttebehov så....

Jeg ga han smokk fra tredje dagen på sykehuset, han tar den som regel, men sover uten den på natta...

Han er ikke så flink til å holde på den enda, så den detter fort ut..

Jeg har prøvd smokk på Thea, og hun tar den fint! Suger som en gal, og blir litt skuffa når hun finner ut at det ikke kommer noe ut av den... Men noen ganger hjelper det godt å la henne få smokk! Hun sover ikke med den da, hvis hun ikke sovner med den i munnen.

Grunnen til at de spytter den ut, er fordi de har en spesiell sugeteknikk der tunga kommer frem noen ganger. Da plopper smokken ut. Etterhvert lærer de seg å holde på smokken lengre.
Har bestemt meg for at her blir det smokk etter hun har prøvd febrilsk å spise meg opp både på halsen, nesen og fingrene sine og mine [&:]. Mat får hun mer enn nok av, så det er suttebehovet som råder.

Hvis dere har bestemt dere for at det er ok med smokk, kan jeg anbefale de som heter nuk. Tror jeg kjøpte dem i en briobutikk. Eldstemann brukte smokk 3-4 måneder etter at de gav ham den på nyfødt intensiven. Det var bare nuk-smokkene som "satt" fast, avent og andre spratt ut -helt ut av vogna...

Hadde egentlig bestemt meg for å ikke gi Eskil smokk før om en god stund.... -men det var før jeg fikk en sønn som sutter på alt han kommer i nærheten av[;)] Fingrene hans fikk spesielt gjennomgå.
Også hadde vi de 2 første nettene hjemme med skrik til ca 4 om morgenen og når jeg gikk til skrittet å gi han smokk, ble han helt rolig.
Så der har mamman alt gitt seg på ett av prinsippene sine[:D] 

Back
Topp