Bruk av smertestillende

LykkeligRose

Glad i forumet
Er nå på 4. Dagen med tannverk pga visdommstann. Tannleger har sagt at den står fint, men tror den er på vei opp, og det er ikke behagelig. Mest av smerten sitter egentlig i kinnet, da kinnet er koblet til tannkjøttet akkurat der Tanna er på vei opp. Typisk at dette skal skjer nå:(

Noen som har gode tips til å døyve smerten? Og hvor mye paracet anser dere som trygt?

Står det noe i pakningsvedlegget til paracet? Jeg tok en her om dagen pga hodeverk.

Vil tro at anbefalt dagsdose er ok, uten at jeg kan si noe sikkert. Ring legen og hør?

Hentet fra felleskatalogen :
Graviditet, amming og fertilitet:

Graviditet: Studier og lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Amming: Går over i morsmelk. Melk/plasmaforholdet er 1. Det er estimert at et ammende barn får i seg <2% av morens dose. Det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes.

Og i legemiddelhåndboken :
Paracetamol
Ingen mistanke om fosterskadelig effekt ved normal dosering. Ved intoksikasjoner er det høy frekvens av fosterdød og spontanaborter.

Tror Paracet er noe av det sikreste man kan ta - såklart er det sånn at det å ta minst mulig at medikamenter er best... på andre siden så er det jo sånn at om mor har det forferdelig så har ikke barnet det bra heller..

Jeg bruker paracet etter retningslinjene på pakningsvedlegget iallefall :)

God bedring!

Huff så rakk jeg ikke ta med meg paracet og er på kurs i hele dag. Får bare bite tenna sammen og holde ut Til i ettermiddag da :)

Paracet går fint å ta i vanlig dose. Ibux må man styre unna.

Back
Topp