Bruk av paracet..

Minimamma

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Min "gravide" teflonhjerne har sviktet meg - igjen. Kan man ta to paracet (dobbel dose) når man er gravid? Har en skikkelig lei halsbetennelse, og nå verker det så mye at en ikke har særlig stor virkning lenger. Vil jo gjerne sove i natt:p

Varm melk med honning og litt ingefær, vil bedøve halsen litt.
Honningen virker mot bakteriene også, og varm melk er faktisk søvndyssende.
(Melk inneholder tryptofan, som virker beroligende.)

En "dampebolle" vil rense opp i luftveiene.
(Varmt vann i en bolle, med hvitløk, ingefær, honning, urter, sitrusskall osv. oppi, pust inn dampen.)

God bedring! <3

Min "gravide" teflonhjerne har sviktet meg - igjen. Kan man ta to paracet (dobbel dose) når man er gravid? Har en skikkelig lei halsbetennelse, og nå verker det så mye at en ikke har særlig stor virkning lenger. Vil jo gjerne sove i natt:p

Regner med at du mener to av Paracet 500mg? Det kan du fint ta :) Maks dose for voksen (uten forskrivning fra lege) er 3x1g. Husk at det bør gå 8 timer mellom hver dose :)

Regner med at du mener to av Paracet 500mg? Det kan du fint ta :) Maks dose for voksen (uten forskrivning fra lege) er 3x1g. Husk at det bør gå 8 timer mellom hver dose :)
Vanlig 500mg ja:)
Passer på nøye med klokka slik at jeg fordeler de tre gangene jevnt utover, samt time litt med frokost, middag, og eventuelt kvelds:)

Tusen takk for alle god bedringene og tipsene for lindring❤️ Dere er søte! :)

Back
Topp