Bruk av movicol junior

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Jeg føler at jeg kanskje fikk litt dårlig info ifht bruk av det :p det som står skrevet på lappen på eska er "1pose per dag", men det er tydelig at det ikke er nok. Det siver fortsatt endel, som tilsier at han ikke har fått tømt seg.

Hvordan gikk dere frem ved bruk av dette? :)

Man må huske å drikke veldig mye i løpet av dagen når man tar det. Også burde du snakke med lege om dosering. Vi brukte bare en pose men fikk ikke i han nok drikke. Så han fikk duphalac i stedet.

Vi var gjennom tømming først, to poser, så fire neste dag, så seks, så åtte....

Siden har hun stått på 2 poser, kan justeres opp eller ned etter behov, men stort sett får hun vondt i magen av 1 og løs på 3, så to er rett.

Ring legen i morgen og spørr om dere ikke skal ha tømming først dersom han var skikkelig forstoppet

Man må huske å drikke veldig mye i løpet av dagen når man tar det. Også burde du snakke med lege om dosering. Vi brukte bare en pose men fikk ikke i han nok drikke. Så han fikk duphalac i stedet.
Duphalac fungerer ikke her lenger:p men er kjempeviktig å drikke mye med den også. Egentlig med alle slike avføringsmidler :) det er heldigvis ikke problem med det hos minsten :happy:

Vi var gjennom tømming først, to poser, så fire neste dag, så seks, så åtte....

Siden har hun stått på 2 poser, kan justeres opp eller ned etter behov, men stort sett får hun vondt i magen av 1 og løs på 3, så to er rett.

Ring legen i morgen og spørr om dere ikke skal ha tømming først dersom han var skikkelig forstoppet
Får ta en tlf og høre, håper bare jeg kan komme gjennom til legen/at hun kan ringe opp igjen :)

Får ta en tlf og høre, håper bare jeg kan komme gjennom til legen/at hun kan ringe opp igjen :)
Når jeg ringer og spørr ang dosering, så ringer legen meg tilbake. Det har jeg gjort i et par tilfeller, en gang fordi eldste fikk feil resept og vel også fakrisk med første resept for movicol jr. For det var angitt dosering for movicol og den er jo dobbelt så sterk.

Si at du har spørsmål om doseringen og mp snakke med legen.

Når jeg ringer og spørr ang dosering, så ringer legen meg tilbake. Det har jeg gjort i et par tilfeller, en gang fordi eldste fikk feil resept og vel også fakrisk med første resept for movicol jr. For det var angitt dosering for movicol og den er jo dobbelt så sterk.

Si at du har spørsmål om doseringen og mp snakke med legen.
Takk:happy:

Vi fikk beskjed om to poser per dag i en periode slik at hun får tømt seg, deretter en per dag eller den mengden som var nødvendig (mer eller mindre). Nå skal det sies at vi sliter å få det i henne i det hele tatt, siden hun som regel kun drikker vann eller melk, har prøvd både juice og saft men det fungerte ikke. Det går som oftes i smoothie, men da må vi ta små mengder av gangen så det blir veldig mye smoothie da.

Kan du ikke sende sånn E-konsultasjon? Min lege er veldig flink og rask på att svare. Så slipper du ta telefon og ventetid :p plus de sjekke som svarer i telefon :p

Ah, stemmer, det kan jeg jo :happy:
Syns det virker mye bedre en at ringe in og spør svare på 100 spørsmål:rolleyes:. jeg har tom fått melding fra legen min angående blodprøver på en lørdags morgen. Det har hent hun har ringt meg på søndags ettermiddag og gitt viktige beskjed .

Syns det virker mye bedre en at ringe in og spør svare på 100 spørsmål:rolleyes:. jeg har tom fått melding fra legen min angående blodprøver på en lørdags morgen. Det har hent hun har ringt meg på søndags ettermiddag og gitt viktige beskjed .
Ja, har jo brukt det før, og det er veldig praktisk :) vet ikke hvorfor jeg ikke tenkte på det nå:hilarious:

Jeg føler at jeg kanskje fikk litt dårlig info ifht bruk av det :p det som står skrevet på lappen på eska er "1pose per dag", men det er tydelig at det ikke er nok. Det siver fortsatt endel, som tilsier at han ikke har fått tømt seg.

Hvordan gikk dere frem ved bruk av dette? :)

barnelegen sa bare at vi måtte prøve oss frem og gradvis øke på til det fikk rett effekt. Og om det ble for løst måtte vi trappe ned.

gått på to poser pr dag fast nå i snart et år og er 2 år gammel.

inntil 8 poser maksfikk jeg beskjed om, men med forståelse for at det var ikke mening å gå på så høy dosering på daglig basis.

Kan du ikke sende sånn E-konsultasjon? Min lege er veldig flink og rask på att svare. Så slipper du ta telefon og ventetid :p plus de sjekke som svarer i telefon :p

Hos oss tar det derimot fort ei uke å få svar på DET, men til gjengjeld er de greie de som tar telefonen da :)

Hos oss tar det derimot fort ei uke å få svar på DET, men til gjengjeld er de greie de som tar telefonen da :)
Det varierer vel her hvor lang tid det tar, tror jeg. De har tlf-tid fra 08.30, og det er midt i ordning og levering av unger. Hmm, kanskje sende en meld på helsenorge i første omgang :p

Uff ei uke:eek: det var lenge
Bestilte en reswpt, heldigvis i god tid, og glemte hele greia før den kom. Sendte som en gang, og ja, om det var ei uke eller ei arbeidsuke, det var i alle fall mange dager. Så jeg ringer når jeg lurer på noe. Det funker finfint. Nå har de delt telefonsvareren i to også, trykk 1 for korona og 2 for andre spørsmål. Så da kommer man fakrisk gjennom :)

Bestilte en reswpt, heldigvis i god tid, og glemte hele greia før den kom. Sendte som en gang, og ja, om det var ei uke eller ei arbeidsuke, det var i alle fall mange dager. Så jeg ringer når jeg lurer på noe. Det funker finfint. Nå har de delt telefonsvareren i to også, trykk 1 for korona og 2 for andre spørsmål. Så da kommer man fakrisk gjennom :)
Så greit! Slik har de ikke gjort her enda :p

Det er noe styr det der. Vi må nok starte opp igjen til yngste. Jeg synes det er utrolig knotete med dosering, for vi fikk ikke Junior. Vi fikk beskjed om at de ikke solgte den lenger. Det var i fjor. Så vi fikk beskjed om at posen til voksen inneholdt x antall Junior-doser.

Back
Topp