Bruk av doppler..

Bomchicka

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Desemberskatter 2016
Novemberfnuggene 2023
Når en skal bruke doppler, har det noe å si om man sitter eller ligger da? Jeg har fått vite at jeg har bakovervendt livmor, så tenker på om det kanskje da er bedre å sitte enn å ligge..?
Jeg er helt grønn :p

Termin 27.02 <3

Vil vel tro at livmora kommer mer fram hvis du ligger eller står. Med knekk i hofta vil den vel automatisk vippe bakover mot ryggen og stå riktig ift hoftestillingen enn å følge overkroppen...?

Jeg vil tro det er best å ligge. Mener jeg har lest det en plass?!
Står det noe i bruksanvisningen?

Takk for svar, jenter :) I kveld har både jeg og sambo hørt babyens hjerte, tror vi ;) Dum som jeg var telte jeg ikke hjerteslagene, men det må jeg bare gjøre neste gang da. Fant bebisen godt nede på høyre side :)
Fant forresten lyden mens jeg lå i senga :)

Termin 27.02 <3

Takk for svar, jenter :) I kveld har både jeg og sambo hørt babyens hjerte, tror vi ;) Dum som jeg var telte jeg ikke hjerteslagene, men det må jeg bare gjøre neste gang da. Fant bebisen godt nede på høyre side :)
Fant forresten lyden mens jeg lå i senga :)

Termin 27.02 <3
Det er bare å ta den midt på brystkassen din så hører du godt forskjell i tempo ;)

Hvordan vil dere beskrive hjertelyden? :)

Termin 27.02 <3

Hvordan vil dere beskrive hjertelyden? :)

Termin 27.02 <3

Rask :) og fantastisk :)
Høres ikke todelt slik som vår enda :) i begynnelsen holdt jeg en finger på pulsåren i halsen samtidig som jeg hørte lyd, dette for å sjekke at det ikke var min egen puls jeg hørte (det var det mange ganger, spesielt langt nede til siden, da slo pulsen i takt med lyden)

Nå hører jeg lett forskjell uten å sjekke min puls :)

Hmm, okei.. Hørte liksom to lyder på en måte :p En som dunket/svosjet og i bakgrunnen av den en dunkelyd..

Back
Topp