Brudesalonger i Tromsø

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Noen som har erfaringer med de ulike salongene i Tromsø og vil dele erfaringer?
Jeg har bare en dag, og ser de har mye av det samme, så trenger vel bare å prøve kjoler på ett sted, men vil jo gjøre dette på et sted med bra service da.

Er det prisforskjeller, noen steder med bedre/dårligere service el?

Noen som har erfaringer med de ulike salongene i Tromsø og vil dele erfaringer?
Jeg har bare en dag, og ser de har mye av det samme, så trenger vel bare å prøve kjoler på ett sted, men vil jo gjøre dette på et sted med bra service da.

Er det prisforskjeller, noen steder med bedre/dårligere service el?
Jeg har kun vært på Wright's brudesalong i Tromsø. Men hun som driver den er kjempehyggelig og veldig serviceinnstilt! :) hun syr det som trengs og stiller med sko og tilbehør, til og med smykker!
Prismessig er de ganske like, men har hørt at den andre har salg innimellom og da kan man finne et kupp, det er for øvrig kun på høsten da! Husker i farta ikke hva den andre salongen heter, men har altså ikke vært der da jeg gikk rett til Wright's;)

Jeg har kun vært på Wright's brudesalong i Tromsø. Men hun som driver den er kjempehyggelig og veldig serviceinnstilt! :) hun syr det som trengs og stiller med sko og tilbehør, til og med smykker!
Prismessig er de ganske like, men har hørt at den andre har salg innimellom og da kan man finne et kupp, det er for øvrig kun på høsten da! Husker i farta ikke hva den andre salongen heter, men har altså ikke vært der da jeg gikk rett til Wright's;)

Jeg skal gifte meg i desember, så jeg har mulighet til å lete på salg på høsten. :) Det viktigste nå er vel mest at jeg skal få et bilde av hvilke kjoler jeg faktisk kler, hvilken fasong og lengde osv. Så er det lettere å snevre inn og kjøpe rett senere.

Da skal jeg sende en mail til Wrights.

Det er en som heter Brudehuset Tromsø også, men har ingen erfaring med de.

Jeg finner ut at det er tre iallefall, Wrights, Brudehuset og Hans & Hennes?
Brudehuset het Hans&Hennes før, så det er samme plass;) det er der man kan finne rimelige kjoler på tilbud på høsten, men ellers er de generelt dyrere enn Wright's!

Brudehuset het Hans&Hennes før, så det er samme plass;) det er der man kan finne rimelige kjoler på tilbud på høsten, men ellers er de generelt dyrere enn Wright's!

Ah, men det kunne man jo ikke skjønne når jeg søker og får opp begge steder, og begge har egne nettsider osv. :p
Bra jeg fant det ut her da. :)

Jeg har et par venninner som har svært dårlige erfaringer med Wright`s. Hun er svært hyggelig helt til du har bestemt deg og betalt. Deretter er det ikke så nøye lengre. En kollega av meg hadde kjolen inne til innsying og ikke fått den en uke før bryllupet. Og når hun fikk den måtte hun gå til en annen systue for å få den riktig sydd inn.

Har bare hørt gode ord om Hans & Hennes.

Ville ikke brukt Wrights.

Alle jeg kjenner klager og jeg har selv vært i kontakt med henne og hun fikk meg til å grine på telefonen.
Det går i det samme, dårlig søm og hun er dårlig på tilbakemeldinger og en jeg snakket med fikk ikke kjolen sin utlevert før dagen før bryllupet. :eek: :eek:

Jeg var i kontakt med henne i midten av januar og ca alt jeg sa om hva jeg var ute etter og ønsket var feil.
Hun tom kjeftet på meg fordi jeg ringte uten å ha en fastsatt dato. Da ville hun rett og slett ikke hjelpe meg for jeg kom helt sikkert til å vingle for mye og ikke ville kjøpe kjole hos henne (jeg skal skrive under på det siste)
Hun er overhodet ikke lydhør ovenfor kunden og reglerett ubehagelig å snakke med.
Jeg begynte faktisk å grine på telefon fordi hun var direkte ufin.

Jeg har avtale hos Brudehuset og snakket med en veldig hyggelig dame ved navn Grete. :)

Ville ikke brukt Wrights.

Alle jeg kjenner klager og jeg har selv vært i kontakt med henne og hun fikk meg til å grine på telefonen.
Det går i det samme, dårlig søm og hun er dårlig på tilbakemeldinger og en jeg snakket med fikk ikke kjolen sin utlevert før dagen før bryllupet. :eek: :eek:

Jeg var i kontakt med henne i midten av januar og ca alt jeg sa om hva jeg var ute etter og ønsket var feil.
Hun tom kjeftet på meg fordi jeg ringte uten å ha en fastsatt dato. Da ville hun rett og slett ikke hjelpe meg for jeg kom helt sikkert til å vingle for mye og ikke ville kjøpe kjole hos henne (jeg skal skrive under på det siste)
Hun er overhodet ikke lydhør ovenfor kunden og reglerett ubehagelig å snakke med.
Jeg begynte faktisk å grine på telefon fordi hun var direkte ufin.

Jeg har avtale hos Brudehuset og snakket med en veldig hyggelig dame ved navn Grete. :)

Jøye meg, slikt styrer jeg unna. Jeg aner jo ikke hvor jeg kjøper kjolen min enda, men forventer de at man skal bestemme seg der og da når man har time for å prøve?

Har også hørt bare godt om Hans og Hennes :)

Jøye meg, slikt styrer jeg unna. Jeg aner jo ikke hvor jeg kjøper kjolen min enda, men forventer de at man skal bestemme seg der og da når man har time for å prøve?
Nei det gjør de absolutt ikke! Jeg var hos Wright's og prøvde kjoler, men endte opp med å kjøpe på nett i stedet!

MEN tok kjolen min med til Elsa systue for å få den tilpasset, endte opp med å betale 3500kr for å få sydd inn kjolen min som kosta 1000kr i utgangspunktet :eek: Så, hvis du skal sy inn kjolen og ikke bruker en brudesalong gå heller til Bibliana sydame, ei skikkelig flink sydame som ikke koster skjorta!!! :)

Brudehuset ligger jo ved siden av Bolina (ved tromsøvrua) og hans og hennes ovenfor Wito

Brudehuset ligger jo ved siden av Bolina (ved tromsøvrua) og hans og hennes ovenfor Wito
Hans&Hennes frisørsalong ligger fortsatt ovenfor Wito, men de har ikke lengre brudesalong, den er flyttet og heter nå Brudehuset ;)

Brukte hans og hennes, som nå tydeligvis hete brudehuset. kjøpte min kjole i juli og gifta mæ i september. fant kjole på salg tel den nette sum av 2000 kr + 750 kr for omsying. superførnøyd me servicen, så anbefal dem på det sterkeste :)

Hans&Hennes frisørsalong ligger fortsatt ovenfor Wito, men de har ikke lengre brudesalong, den er flyttet og heter nå Brudehuset ;)

Ah, men det hørtes jo flott ut for de som bor i nærheten da, å ha brudesalong og frisør sammen! Da får du hjelp på selve dagen av noen som virkelig KAN brudefiksing. Synd de ble adskilt da. Men ikke noe poeng for meg uansett, siden jeg bor i Lofoten. :)

Back
Topp