Brudekjole og gravidmage????

Lykkeelig

Andre møte med forumet
Hei..
Noen her inne som har gifta seg mens de er / var gravide?
Jeg skal gifte meg i sommer og er da ca 4 mnd på vei, kjolen jeg har kjøpt er med korsett helt ned over magen..
Noen som har erfaring med dette?
Tenker litt på om jeg skal kjøe en til kjole just in case, slik at det evt. er plass til magen og at det ikke blir fryktelig ubehagelig:)

Jeg ville kjøpt en gravid brudekjole, eller noe uten korsett, litt fluffy. Når jeg var 4 mnd på vei hadde jeg aldri i verden fått på meg noe korsettlignende i det hele tatt :P

Om du ikke er redd for å bestille på nett vet jeg at  jcdresses.com har stort utvalg og er billig, og har aldri hørt noe negativt om de....

Lykke til  ;)

Hei

Hører ikke til her inne, men så tråden din fra forumsiden.

Vi giftet oss når jeg var ca 7,5 mnd på vei og hadde vanlig brudekjole.
Hadde bestilt en som var skreddersydd fra Vietnam som jeg ikke likte da den kom 3 uker før bryllupet, så endte med å stille opp i brudesalong under 3 uker før bryllupet for å kjøpe ny kjole.

Kjøpte en helt vanlig brudekjole som de faktisk måtte sy litt inn for at den skulle passe og så tok de ut de korsettstrengene for at de ikke skulle bli ubehagelig på magen.
Ville avtalt med brudesalongen/skredder om en time når det nærmer seg for tilpassing så slipper du å stresse med det i siste liten. Går helt sikkert kjempebra.
Jeg fikk faktisk kjolen sydd inn og tilpasset nøyaktig 1 år etterpå også fordi vi hadde bryllup nr 2 på 1-års bryllupsdagen vår (svigers ønsket at vi skulle ha et stort bryllup for deres slekt og venner). Så jeg har brukt den samme brudekjolen både som gravid i 3 trimester og til vanlig figur.

Det er bedre å ha en kjole som er litt tettsittende sånn at man tydelig ser at det er gravidemage og ikke at du kjøper noe som ser ut som et telt som får hele deg til å se diger ut. Når du er 4 måneder på vei så er jo ikke graviditeten noen hemmelighet lenger så da er det bare å vise verden hvor flott mage du har.

Lykke til med bryllupet og kjolen!
Ordner seg helt sikkert og du blir nok en vakker gravid brud.

Jeg skal gifte meg i juli, er da inne i 8.måned, er nå i prøvinga og er i 5.måned og tror du helt fint kan bruke en stram brudekjole når du bare er 4.måneder på vei. Jeg har prøvd og blitt "strammet" inn i korsettkjoler og skulle jeg giftet meg akkurat nå så hadde det ikke vært noe problem. Men prinsessekjolen jeg prøvde, som fint kan brukes tross høygravid mage, var så vanvittig tung og varm med mange lag at jeg orket ikke tanken på å skulle bære rundt på 10kg ekstra bare pga kjolen, og skulle svette i en korsettkjole hele dagen. Så jeg har kjøpt en litt løsere modell med empireliv, bestilte den fra USA og den kosta bare 1000kr så kan bruke mye penger på sying o.l. Har et stramt budsjett så 7500 for kjole + underskjørt + sying ble altfor dyrt for meg...spesielt når en gravidemage krever en del sisteliten sying som kan bli dyrt ;-)
Det stemmer at jeg følte meg større når jeg prøvde løsere kjoler enn den trange korsett-prinsessekjolen, men jeg velger en løsere modell uansett pga komfort. så du må nesten vurdere hva du føler deg komfortabel i, men magen vokser ikke så mye de første 4 månedene, så kan hende at en helt vanlig kjole passer helt fint, og at du ikke ser gravid ut engang ;-) 

Denne skal jeg ha:

http://www.milanoo.com/Beaded-Embroidery-Empire-Waist-Satin-Wedding-Dress-p19924.html

Jeg var ganske nøyaktig 20 uker på vei da vi giftet oss, brukte en vanlig brudekjole. De aller fleste har ikke fått spesielt med mage enda (ikke nok til at man MÅ ha en typisk gravidkjole).

Takk for kjempe svar, har panikk for at den jeg kjøpte i september i fjor blir både stram på magen og veldig tung.. For når jeg prøvde den i salongen så strammet de ganske mye for at den skulle sitte fint..
Er denne her:
http://http//www.lilly.dk/Default.aspx?ID=30&ProductID=PROD1394&GroupID=GROUP127&VariantID=VO58

Men så tenker jeg at i tilfelle kan det kanskje være lurt å kjøpe en til en 1000 lapp fra utlandet slik at jeg kan ha den som back-up hvis hovedkjolen skal bli for stram..

Marian87: Tusen takk for kjempe god link til side, kjolen var kjeeempe fin:)

Jeg har ikke giftet meg, men jeg gikk med et ekte korsett med spiller og dobbel snøring på julebord da jeg var tre mnd på vei. Vokste minimalt fra uke 12 til 16 egentlig. Så lenge du får på deg kjolen, er det bare å la vær å snøre korsettet så stramt som det er meningen at det skal. Jeg så like fin ut da jeg sto med korsett som modell i uke seks som på julebordet i uke 12 :)

hvis kjolen din bare er litt stram så kan den kanskje syes litt ut slik at den passer! Men du må nesten bare prøve den på flere ganger og kjenne etter om du klarer å bære en tung kjole, hele dagen på en kanskje varm sommerdag ;-) Jeg kom fram til at jeg ikke blir å klare en stor og tung kjole, men jeg er da også 32 uker på vei når dagen kommer så er sikkert tung nok i kroppen frafør av da ;-)

Lykke til! :-)

Back
Topp