Brudekjole - Bryllup nr 2

Jazina

Glad i forumet
På tirsdag skal jeg tilbake til brudesalongen og få sydd inn brudekjolen min!! [:)]
Har ikke prøvd den på siden bryllupet og blir kjemperart å se hvordan den blir uten magen!
Var jo 28 uker på vei den gang, 10 uker før hun ble født.

Håper vi får noen fine brudebilder med vesla på armen, blir moro å ha bilder med henne både inni magen og på armen med fin hvit kjole på.

I fjor hadde vi full kontroll og ordnet alt selv. I år har vi bare kontroll på klærne vi skal ha på oss, resten vet vi ingenting om! Bare skal komme til avtalt dato, som utrolig nok blir samme dato som vi giftet oss i fjor. Litt skummelt, men greit nok så lenge vi fikk gjøre ting på vår måte i det ordentlige bryllupet. [:)]

Åååå.. Så koselig da!
Jeg er ganske så misunnelig [;)]

Og forresten, jeg vil se bilder! Elsker brudebilder [:D]

La faktisk ut brudebildene her i fjor etter bryllupet. [:)]

Jeg så de helt sikkert da også [:D] Men jeg vil se igjen! Hihi 

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

hvorfor skal dere det igjen? [8|][:)]

Fordi familien til mannen min er fra Vietnam og da pleier foreldrene å invitere omtrent alle de kjenner i bryllupene til barna sine. Vi ønsket et mindre bryllup med bare de nærmeste og vi ønsket å ha det hjemme i nye huset vårt, så da var det uaktuelt å ha alle deres venner og kjente fra inn og utland. [:D]
Vi bor i Bergen og de i Oslo. For å si det sånn så er det ikke heller vanlig at folk bor på hotell når de drar i brylluper og sånt så alle ville forventet å bo hos oss. Det siste jeg trengte da med bryllup, graviditet og oppussing på gang var huset fult av folk over alt i dagesvis. Men siden det forventes at alle skal bli invitert i bryllup spurte mora hans om det var greit at hun laget et vietnamesisk bryllup etter det vanlige sånn at alle ble fornøyd. Da bryllupet ble planlagt sist så skulle vi ha vietnamesiske drakter som skulle bestilles fra Vietnam, men da hun maste om at vi måtte sende målene så gjorde vi alt vi kunne for å utsette det siden jeg var gravid og vi ikke skulle fortelle dem før etter 12 uke. [:D]

Så nå forholder vi oss bare til datoen vi skal være der. Så vi må bestille flybilletter og ha med det vi skal gå med, resten aner vi ikke noe om. Vet ikke hvor mange som kommer heller, mannen spør jo aldri om sånt heller...
Så tenker jeg får fiske litt hos svigerinna når hun er tilbake fra reise. Hun får sikkert høre litt om hva som foregår. [:)]

du e nå tøff da som ikkje ringe å spør ka de e som sjer...trur ikkje ej ha klart ;P men sia dokke he allereie hatt et bryllup så e de vel kansje lettere :)
håpe de dokke kosa dokke masse vertfall :D lykke til og håpe han sei ja dinna gongen me ;P hihih

ORIGINAL: biddy

du e nå tøff da som ikkje ringe å spør ka de e som sjer...trur ikkje ej ha klart ;P men sia dokke he allereie hatt et bryllup så e de vel kansje lettere :)
håpe de dokke kosa dokke masse vertfall :D lykke til og håpe han sei ja dinna gongen me ;P hihih

Fornøyd med at jeg fikk bestemme klær selv jeg! For da føler jeg meg vel hvertfall. Resten der borte får vi ta litt som det kommer. Det meste av praten går jo på vietnamesisk uansett så pleier å henge med søstra til mannen for hun er kjempekoselig å prate med og så oversetter hun litt av det de andre rundt sier så jeg får med litt mer. [:D]
Sist var jo bryllupet på vår måte så da snakket alle norsk her siden det var både min og hans familie, denne gangen er det stortsett bare venner og slektninger av foreldrene til min mann så da får de gjøre det på sin måte. Bare mamma fra min side som er med, så hun får seg nok en utfordring hun også med å følge med på praten. Første gang hun blir med på vietnamesisk fest, bare truffet familien hans når de har vært hos oss.

Kjempeglad for at dette ikke er det eneste bryllupet ja, for da synes jeg man skal gjøre det som brudeparet vil. Men best å starte ekteskapet med fornøyde foreldre og koselig at de vil markere ekteskapet vårt så da er det bare å stille opp. [:)] 

Haha, uansett om han sier ja eller nei så er han jo gift fra før. [:D]

ORIGINAL: Jeiranne

så utrolig øy å ha 2 bryllup :D skal si til han jeg en dag gifter meg med at SÅNN SKLA JEG Å HA :P hehhee

Du får si det etter at han har fridd da. Endel menn kvir seg jo for 1 bryllup. [;)]

Back
Topp