Brudd på taushetsplikt

• Trådstarter Trådstarter mrspurple
  • Opprettet Opprettet
Det er ingenting å ta på oss altså, det har hun sagt selv... Men redd hun finner på en falsk historie eller noe...

Brudd på taushetsplikten er noe som slås hardt ned på. Pasientrettighetsloven er veldig klar på det. Ville kontaktet sjefen hennes og forhørt meg hvordan man går frem.

Sniker fra august her :) jeg vil råde deg til å melde fra - dette er alvorlige greier. Siden kan det være lurt å melde fra til ledende helsesøster, samt kommunalsjefen for helse og omsorg, evt. rådmann eller personalsjef.

Tingen er at jeg kjenner henne privat! Så hun vet med en gang at det er jeg som forteller. Og vi bor på en liten plass, og om hun får sparken, så flytter hun nok tilbake dit hun kom fra.. Det gjør ikke meg noe, for jeg har kutta henne ut pga alt dette. Og merka egentlig hun merka på meg at det ble mindre og mindre kontakt... Jeg har grubla lenge hvordan jeg skal gå frem, for hun er i stand til å lage til et h***ete for meg... F eks med venner eller rykter eller noe sånt.. Men tror jeg må legge det frem ja.. Mannen liker ikke at jeg skal gjøre det. Men han tenker nok ikke på om hva om det var vår datter hun sa ting om..

Hvis jeg går til helsesøstera som er sjef over helsesøstre, altså sjefen hennes, er det bra nok eller burde jeg gå høyere??

Det skal igrunn være vra nok. Men har opplevd at de "øverste" ikke tar alt så alvorlig

☆prøver i ett år
☆ 1 SA

Det skal igrunn være vra nok. Men har opplevd at de "øverste" ikke tar alt så alvorlig

☆prøver i ett år
☆ 1 SA

Får kontakte henne da... Og får bare håpe jeg ikke støter på hun det er snakk om når jeg er der :/

Du kan trøste deg med at selvom hun får sparken eller slutter, så har hun fortsatt taushetsplikt :)

☆prøver i ett år
☆ 1 SA

Du kan trøste deg med at selvom hun får sparken eller slutter, så har hun fortsatt taushetsplikt :)

☆prøver i ett år
☆ 1 SA

Tviler på at hun holder den mer enn nå når hun jobber der.. Hun er sta av seg så jeg håper ikke hun tar imot å bli ansatt etter å ha blitt sparka om det skulle skje..!
Gruer meg sånn, for hun jeg må fortelle det til, sjefen, er mitt barn sin helsesøster, så jeg gruer meg utrolig til det.

Jeg ef bare redd hun finner på noe som kan sende barnevernet på døra her.. Vet ikke om hun er sånn.. Men vet aldri... Er redd hvis jeg får henne sparka, at hun skal ta igjen...
Ikke tenk på det. Er det ikke hold i det hun sier henlegges bv sak med en gang! Går ikke an å bare "finne på noe" å sende bv på deg for...

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3

Det er ingenting å ta på oss altså, det har hun sagt selv... Men redd hun finner på en falsk historie eller noe...

Det verste som kan skje er at barnevernet tar kontakt med dere for en prat, hvis de finner det nødvendig. Da er det jo bare å si det som det er, at det hun har sagt evt. bare er tull og at de er hjertelig velkommen hjem til dere :-)

Jeg har selv vært sjef,men det er strengt ulvolig å bryte tausetsplikten!! Alle som jobber en plass MÅ skrive under på papir at de ikke skal bryte den... Hun kan få sparken pga dette!! Jeg hadde formiddlet dette til hennes sjef umiddelbart å bare forklart hun/han om situasjonen! Men fengsel det ender hun ikke opp i,men hun kan ikke jobbe mer i den bransjen!

Høres alvorlig ut da! Og du burde definetivt si ifra. Vil bare kommentere noe ang et innlegg lenger oppe her, ang taushetsplikt i butikk... at man ikke kan si at tanta var innom eller hva det gikk i? Det er bare tull. Jeg har jobbet i butikk i 5 år og er utdannet helsefagarbeider og jobber nå i bolig for psykisk utviklingshemmede... I butikk skriver man aldri under på noe form for taushetsplikt. Om man sier at tanta til vennina di var å handla, så bryter man ingen regler... Men i helsevesenet derimot................! Er det skikkelig strengt!

Helt enig med deg at du burde si i fra!

skal se om jeg får dratt rompa bort i morgen... hvis ikke må det bli slutten av neste uke, og ingen garanti for at hun er der... så håper hun har ledig tid i morgen da...

Høres alvorlig ut da! Og du burde definetivt si ifra. Vil bare kommentere noe ang et innlegg lenger oppe her, ang taushetsplikt i butikk... at man ikke kan si at tanta var innom eller hva det gikk i? Det er bare tull. Jeg har jobbet i butikk i 5 år og er utdannet helsefagarbeider og jobber nå i bolig for psykisk utviklingshemmede... I butikk skriver man aldri under på noe form for taushetsplikt. Om man sier at tanta til vennina di var å handla, så bryter man ingen regler... Men i helsevesenet derimot................! Er det skikkelig strengt!

Helt enig med deg at du burde si i fra!
Trodde faktisk det var nedfelt i lov at det man får vite i "embets medfør" har man tausetsplikt for uansett, men jeg finner ikke noe om det så jeg har vel tatt feil. Kjedelig om man bor på et lite sted og kjøper graviditetstester eller folat på butikk da, så vet plutselig alle det fordi den som jobbet i butikken slarver. Håper de fleste butikkansatte har mer vett en det... ;)

Termin 20. februar -14

Tanker at kommuneoverlegen eller helse- og omsorgssjefen i kommunen er rette instans, evt ledende helsesøster.

Back
Topp