Brudd i ribbeina?

• Trådstarter Trådstarter Preegg
  • Opprettet Opprettet
P

Preegg

Guest
Jeg er gravid og har bare noen uker igjen av svangerskapet.
Har fått så vondt i ribbeina da babyen sparker konstant.
Nå har jeg til og med hovner opp.
Kan det være brudd? Er det alvorlig?

Tror det skal litt til å knekke ribbeina altså. Mannen har knukket ribbein et par ganger, ene gangen datt han tre meter ned og fikk en kant rett inn i ribbeina og då knakk han bare ett.
Men det er ikke uvanlig å ha vondter på slutten, det er trang og det presser på absolutt alt! Er du usikker ville jeg tatt det opp med jordmor/lege :)

Man kan bli temmelig mørbanket når det sparkes i ribbeina, men de er nok ikke brukket :)
Og skulle de være det er det ikke farlig med brudd i ribbein, og ikke noe å gjøre med.
Hilsen ei som har knekt alt av ribbein opp til flere ganger, på det meste 5 brudd og 4 bristet samtidig :hilarious:

Skal ikke så mye til å knekke et ribbein altså :p jeg har hostet på meg flere ribbeinsbrudd.
Er ikke noe å få gjort noe med om du har brukket et ribbein uansett, må bare ta det rolig til det går over

Jeg er gravid og har bare noen uker igjen av svangerskapet.
Har fått så vondt i ribbeina da babyen sparker konstant.
Nå har jeg til og med hovner opp.
Kan det være brudd? Er det alvorlig?

Det skal litt til for å brekke ribbein. Og da er det så vondt at du knapt nok kan røre deg.

Den voksende livmora presse innholdet i buken opp og det resulterer i press utover mot ribbeina. Så at de er ubehagelige og ømme på slitten er ganske normalt. Når man i tillegg har en liten sparkeglad tass som stadig får inn en fulltreffer, så kan det bli ganske vondt.

Ser for meg at du i værste fall kan ha fått en brist. Tror ikke en ufødt baby klarer å knekke et ribbein.

Men er du bekymret, ringer du lege eller jotdmor. De gjør ikke stort med det uansett, annet enn å skrive ut smertestillende.

Moren min knakk ribbein etter å få en klem, så hvis du har skjøre bein er mye mulig. Det er ikke vanlig, men du kan kanskje nevne det for lege eller jm og høre hva de tror?

Back
Topp