Brudd finger, symptomer?

HappyMom**

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg fikk to fingre kraftig i klem på fredag. Det var umiddelbart svært vondt og det vedvarte noen timer, kombinert med kraftige hevelser. Ila natta ble det bedre og i dag kjenner jeg smerte kun når jeg bruker/berører de og hevelsen er halvert. De er fortsatt veldig vonde når jeg berøre de og har blitt blålige. Kan det være brudd? Jeg klarer å bøye de to innerste leddene, men ytterste er ubøyelig. Allerede nå kjenner jeg at dette passer svært dårlig i julestria og det er umulig å gjøre noe som helst uten at det blir vondt... *frustrert*

Helt enig, men det er så surt å bruke masse tid på det dersom det er unødvendig :p Hadde et håp om at noen skulle ha erfaring på området istedet..

Eneste erfaringen min på området er at det er greit å få sjekket det siden det blir ganske vanskelig å fungere uten full funksjon i fingrer og hender. Men stor mulighet det er noen som kan mer om saken

Det KAN hende at du ikke får bøyd de ytterste leddene fordi du fortsatt er hoven, og at vevet stopper bevegelsen heller enn at et brudd gjør det.

Men den eneste måten å få et klart svar er å kontakte legevakt/sykehus.
Du kan jo ringe og fortelle om skaden og høre hva de sier? Kanskje de ber deg vente noen dager og ta kontakt igjen hvis det ikke bedrer seg, så slipper du å ta turen innom dem [emoji6]

Det KAN hende at du ikke får bøyd de ytterste leddene fordi du fortsatt er hoven, og at vevet stopper bevegelsen heller enn at et brudd gjør det.

Men den eneste måten å få et klart svar er å kontakte legevakt/sykehus.
Du kan jo ringe og fortelle om skaden og høre hva de sier? Kanskje de ber deg vente noen dager og ta kontakt igjen hvis det ikke bedrer seg, så slipper du å ta turen innom dem [emoji6]

Takk, for er konstruktivt svar :)

Back
Topp