Brrr....

sorciere_

Forumet er livet
VIP
Skrudde varmepumpa ned på 20 grader i går, og det er jammen kaldt i huset!!:/ brrr :p eg er frostpinne, foretrekker 22 grader :)

Her er vi så heldige å ha fjernvarme! Billig strøm, og alltid rundt 22 grader i huset uansett vær ute. :D

vi glemte å legge ordentlig inn i vedovnen før vi la oss igår, så her var litt småhustrig inne her også imorges.

vi glemte å legge ordentlig inn i vedovnen før vi la oss igår, så her var litt småhustrig inne her også imorges.
Å, eg er så glad vedovnens dager er over her i huset!! :p det var ei plage med vedhenting, passe på at det var nok ved i ovnen osv osv... :/ og som du sa; glømt å legge innpå meir ved... :p

Kva er fjernvarme?:p

Vi har sånne radiatorer som leverer vannbåren varme. Varmen kommer fra et fjernvarmeanlegg som produserer varmen før den sendes ut i rør som kommer inn i leilighetene. Her kommer både oppvarming av hus og varmvann fra denne kilden. Er nok mest vanlig i større byer vil jeg tro. Vi betaler for varmen via husleien, og da slipper vi å bli offer for svingninger i strømmarkedet, ;)

vi har varmepumpe. er 20 grader inne nå pga den er av. blir varm da man rydder og vasker. men det er 7 grader ute da

Vi har sånne radiatorer som leverer vannbåren varme. Varmen kommer fra et fjernvarmeanlegg som produserer varmen før den sendes ut i rør som kommer inn i leilighetene. Her kommer både oppvarming av hus og varmvann fra denne kilden. Er nok mest vanlig i større byer vil jeg tro. Vi betaler for varmen via husleien, og da slipper vi å bli offer for svingninger i strømmarkedet, ;)

Vi har prata om noe sånn! Det vil si, MANNEN har prata om noe sånn ;) Vannbåren varme har jeg hørt (og blokkert) om lenge ;)

He he. Vi betaler jo for den hver mnd. Over husleia. ;)

Men det er vel billig i forhold til mye annet?

Ja blir ko billig spesielt i vintermnd. Husleis betaler vi jo uansett.

Ja, veldig greit :) eg kjenner folk som skriver mindre strøm om vinteren og skriver meir om sommaren når strømmen er billigare :P på dei målarane ;)

Kaldt i dag og gitt.. har blitt 16 grader kaldere fra vi la oss til vi sto opp (ute), og det kjentes godt når vi sto opp for å si det slik.

Jeg får en liten frysninger hver gang jeg leser navnet på innlegget :p Brrr

Haha :p skjønner eg godt :p nikolai ammer og ammer :p hørte at utdrivninga kicka inn .... På tide :p så kanskje kan blir skikkelig døsig... I hope:p

Krysser fingrene!

Back
Topp