Brownies

Daizy

Forumet er livet
Noen som har en GOD oppskrift på brownies?Har funnet og prøvd mange oppskrifter på nettet men jeg får de ikke gode,de blir ikke sånn skikkelig klissete som jeg vil ha dem,de blir alltid litt sånn sjokoladekake-fluffy,og det er jo helt gærent![&:][:D]

Hjelp?[:)]

Bruker TORO sitt kakepulver til brownies og den blir klissete og herlig!

ORIGINAL: Fru Riskorn

Bruker TORO sitt kakepulver til brownies og den blir klissete og herlig!

Mmmmmm ja jeg vet,den er bare deilig![:D][:D]Men tenkte jeg skulle prøve å lage selv,helt fra skratch,det er jo nesten like enkelt[:D]Bare så kjekt å ha en oppkrift så jeg kan lage hvis butikken er stengt og Toro er utenfor rekkevidde,ellers sverger jeg til Toro![;)][:D]

Jeg har en kjempegod oppskrift med biter av Oreo kjeks i, men de kan du jo kutte ut om du vil. Denne kaka blir skikkelig klissete og god i midten!![:)]

Dette er oppskrift for langpanne

250 g smør
400 g kokesjojolade
1 liter sukker (kan godt ha litt i underkant)
8 egg
4 ts vaniljeessens
4 dl mel
32 stk Oreo kjeks

Smelt 100 g av smøret sammen med sjokoladen. Pisk resten av smøret mykt med sukkeret. Tilsett ett og ett egg, pisk godt etter hvert egg. Rør inn smeltet sjokolade og vanlijeessens. Bland så i melet og rør jevnt. Vend biter av Oreokjeks inn i deigen.

Stekes på 170 C i ca 40 minutter (jeg måtte la den stå litt lenger, men det ser du sikkert på kaken..)

Jeg har også lett etter en god Brownies oppskrift, og prøvd mange. Nå kan jeg slutte å lete for denne var skikkelig GOD!!!!

Back
Topp