Brokkoli og blomkål

Bruker552mar

Forumet er livet
Noen som har en god oppskrift på dette?

Vet en kan lage "mos" av dem? Og at en kan gratinere dem?

Når jeg spiser biff pleier jeg å lage blomkålkrem. Elsker det.[:D]

1 blomkål
3 dl fløte
50 gr smør
salt og pepper etter smak

Kok blomkålen sammen med fløten på svak varme i ca 10-15 minutter, pass på at det ikke blir brent.
Hell av fløten og mos blomkålen med en stavmikser.
Bland inn smøret og smak til med salt og pepper.

Oi, det høres veldig godt ut! *notere*

Må prøves [:)]

Jeg kutter det opp i biter sammen med gulrøtter og løk + 1dl buljong (kjøttbuljong synes jeg gir god smak) + litt olje på toppen. Pluss salt, pepper og muskattnøtt (malt). Inn i ovnen på ca 225 grader. Og rør om når det begynner å svi seg på toppen. Skal stå inne ca halvtime (men du må se det litt ann i forhold til hvordan du liker grønnsakene dine) [:)] Nam nam! Jeg kan spise det til ALT! Hehe [:)]

Mmmm, alt høres deilig ut.. Må visst kjøpe inn MER råvarer [:D]

ORIGINAL: Mammaen_til_Marcus

blomkål og brokkoli grateng![:D] d er blomkål og brokkoli med ostesaus og krydder[:)][8D]

Har du oppskrift på ostesausen da? [:)]

ORIGINAL: Mammaen_til_Marcus

hm,nei,men regner med d er ost og melk/fløte?hehe..men du kan jo improvisere så d blir minst mulig karber for deg[:)] pleier bare å kjøpe den i butikken jeg ser du[:D][8D] d er pakkene fra findus eller slikt ,kjempe godt men d er vel aller best å lage d fra scratch for deg da kanskje[:)]

Finner jeg ikke oppskrift på nett så får jeg heller sjekke innholdsfortegnelsen på ferdigposene og så lage noe lignende [:)]

de posene fra findus er ketolysevennlige vertfall [;)]

Back
Topp