Brokkoli ikke bra for gravide??

juniskatt13

Betatt av forumet
Hørte av en venninne at jeg ikke skal spise brokkoli når jeg var gravid? Noen som vet om dette stemmer og evt hvorfor?

Humm,det har eg ikkje hørt før... Trudde nå at man kunne spise det uten bekymring

nei, det tror jeg ikke stemmer. har lest alt som skal leses om mat i graviditeten og aldri sett noe om det.

Det har jeg aldri hørt, så det er nok bare tull..

Knakjse venninnen din skulle ønske at man ikke skulle spise brokkoli som gravid *tulla*

Jeg har mange veninner som mener mye rart. DU kan ikke spise ditt og ikke spise datt.. herrlighet ja jeg irriterer meg veldig over sånn. jeg spiser det jeg vil spise med selvfølgelig forbehold over det som gravide absolutt ikke skal spise

det har eg aldri hørt noe om. har spist mye brokkoli i alle sv.skapa og kommer ikkje til å slutte med det.. elsker brokkoli... hehe

leste nettopp at brokkoli er veldig bra for det inneholder folat:)

Jeg er blitt annbefalt å spise det siden jeg har lite med jern

Alvepike skrev:
Knakjse venninnen din skulle ønske at man ikke skulle spise brokkoli som gravid *tulla*

haha det ser nesten sånn ut

Brokkoli er jo noe av det sunneste du kan spise når du er gravid, så enig med de andre her: dette er nok bare tull. ;)
Sist svangerskap fikk jeg dilla på brokkoli... :-D

Jeg har aldri hørt at man ikke skal spise brokoli når man er gravid. Og det står ingenting på matportalen om det. Men det kan være dumt å spise det når man ammer. Noen barn får mye luft i magen av det. Kan det være at venninna di har missforstått litt?

Bare spis brokkoli, personer som har hatt blodpropp og blir marevan behandlet skal være forsiktig med brokkoli... Alle andre kan frotse ;-)

Back
Topp