Brokk?

Mesaana

Forumet er livet
Er det noen her som har, eller har hatt brokk?? Eller mistenker brokk??

Jeg begynner bare å lure litt, siden magen min er så enormt stor i forhold til resten. Ja det er sikker mye magefett og innfett på meg, det er ikke det, men jeg lurer litt like vel.

Særlig pga kulen jeg har på høyre siden, litt på skrå over navelen. Er ikke så lett å kjenne etter heller, siden der er så mye fett på magen. Kanskje jeg burde få det undersøkt, men så lenge jeg ikke har smerter, så er det vel ikke så mye de vil gjøre med det, vist det er brokk da.

Har lest en del om bukplastikk og lest andres erfaringer, og mange av de som måtte ta bukplastikk hadde en eller annen form for brokk, og som ga en del forklaring på størrelsen på magen deres.

Men hvordan kjenner du at det er brokk??

Når jeg trykker inn, på begge sidene for å kjenne etter forskjell, så er den eneste forskjellen at det er litt mykere under kulen, det kan vel kanskje være fordi der er mer fett enn på andre sida, eller??

Har lest litt rundt på nett nå, forstår det sånn at så lenge jeg ikke har smerter så er det sjelden de operer.

Har prøvd å hoste litt når jeg trykker den, og samme forskjellen som når jeg bare trykker, at på den siden uten kul, så kjenner jeg at det spenner seg under når jeg hoster, men på siden med kul, så spenner det seg ikke så mye. bare litt.

Jeg har enorm mage i forhold til resten. Jeg er bare 55 kg og 1.62 høy men når jeg står oppreist er måler jeg 90 cm rundt livet!!!!!! Magen står rett ut (pluss det er en del fett selvfølgelig) Det starter fra under brystene. Hatt det slik siden jeg var 11 og endelig tatt mot til meg og skal på Nobel Clinic i dag sånn at at de kan se på meg. Utifra det jeg har fortalt tror de at de IKKE kan hjelpe !!! At jeg enten har brokk eller har en sprukken magemuskel. Så blir spennende å se hva de sier.

ORIGINAL: sas

Jeg har enorm mage i forhold til resten. Jeg er bare 55 kg og 1.62 høy men når jeg står oppreist er måler jeg 90 cm rundt livet!!!!!! Magen står rett ut (pluss det er en del fett selvfølgelig) Det starter fra under brystene. Hatt det slik siden jeg var 11 og endelig tatt mot til meg og skal på Nobel Clinic i dag sånn at at de kan se på meg. Utifra det jeg har fortalt tror de at de IKKE kan hjelpe !!! At jeg enten har brokk eller har en sprukken magemuskel. Så blir spennende å se hva de sier.

Hum, kan de ikke hjelpe? Sånn jeg forsto det etter å ha lest mange historier om folk som har fått utført bukplastikk, så fikk de sydd sammen magemusklene og fiksa på brokk, noen i tilleg til fettsuging og fjerning av overflødig hud.

Magen min er stor over det hele, men den største delen av den starter like over midja. Er 87 cm rundt under brystene, 90 cm rundt midja, ( der jeg er smalest et par cm over navelen) og 111 cm på det tykkeste som er rundt navelen. Er 21 cm i forskjell på det tykkeste og smaleste på magen min, men jeg har en del innsving på sidene da, men like vel 20 cm er mye da.[8|]

ORIGINAL: Mesaana

Hum, kan de ikke hjelpe? Sånn jeg forsto det etter å ha lest mange historier om folk som har fått utført bukplastikk, så fikk de sydd sammen magemusklene og fiksa på brokk, noen i tilleg til fettsuging og fjerning av overflødig hud.

Magen min er stor over det hele, men den største delen av den starter like over midja. Er 87 cm rundt under brystene, 90 cm rundt midja, ( der jeg er smalest et par cm over navelen) og 111 cm på det tykkeste som er rundt navelen. Er 21 cm i forskjell på det tykkeste og smaleste på magen min, men jeg har en del innsving på sidene da, men like vel 20 cm er mye da.[8|]

Ah, det visste jeg ikke. Får høre hva de sier da..Oppdaterer ikveld.
Forresten, jeg kan ingenting om brokk, men trodde det skulle gjøre vondt jeg? Jeg kjenner ingen kul forresten.

ORIGINAL: Mesaana

Ah, det visste jeg ikke. Får høre hva de sier da..Oppdaterer ikveld.
Forresten, jeg kan ingenting om brokk, men trodde det skulle gjøre vondt jeg? Jeg kjenner ingen kul forresten.

jeg heller kan ikke så mye om brokk, men har lest litt i dag og funnet ut at det trenger ikke å gjøre vondt, så lenge det bare er fettvev som tytet ut gjennom sprekken i musklene, er vist verre når tarmene går igjennom, da gjør det vist meget vondt, med oppkast og div.[:o]

Men søk på bukplastikk, da skal det komme link til ei side der du kan lese andres erfaring og se før og etter bilder. Var ei her som ga meg link til siden, men hun sa det ikke var lov å legge den ut her, av en eller annen grunn.

Men ja, gi oss en oppdatering i kveld da!![:)]

ORIGINAL: quebec

nå har jeg jo slanket meg en del fra magen, men før den tid så var kulen stor, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare.
Den er ikke vond, men jeg måtte kjøpe meg sånn magebelte for å presse den inn, og synes at det har hjulpet.
Min mor har brokk på spiserøret og der står hele brystkassen hennes på spreng, stakkars.

Tror det er flere stadier eller størrelser på brokk. Min var mye større da jeg gikk gravid og tiden etterpå men nå når jeg trykker på den så kjennes den ut som størrelsen på en sprettball og det er mykt rundt.
Men fikk beskjed av legen at jo mer jeg slanker meg, altså fettet som forsvinner så vil kulen bli synligere, nå er den fremdeles gjemt av spekket mitt.

Men hvis jeg tar bukplastikk så kan det være at jeg ber de fikse brokket samtidig.

glemte å nevne at brokket mitt ble oppdaget i forbindelse med matforgiftning etter en tyrkiatur, magesmertene og hevelsen gikk ikke bort.

Ja, det er det som har skjedd med meg også, jeg hadde ikke kul for 12 kg siden, men den kom når jeg begynte å gå ned. Har 28 kilo igjen, så kan hende den vil bli mer tydelig etter hvert da?

Kan se før og etter 10kg bilder av magen min her forresten, ikke noe pent syn.[:'(]  http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=6861586

Back
Topp