Brodering=))

Cizza03

Forumet er livet
Takk pijah for at du tok kontakt med atelje margaretha om at vi var mange som ventet baby i august/sommer og trengte mer å brodere=))[:)]
Nå har jeg funnet et ole brum bilde og et fødselsbilde med en bamse m/sløyfe=))
Babyteppet jeg broderer på har kommet inn igjen...det er det med søte bamser...2 bamser i midten og et hjerte i hvert hjørne viss dere vil se det[;)]

Jeg vil veldig gjerne se!

Er det mulig å få noen "oppskrifter"? :)

Blessa: Alt du trenger for å brodere disse teppene ligger på www.margaretha.no [:)] 
Helt umulig å dele oppskrifter på disse teppene, for man broderer ikke counted cross, men på printet mønster.

Cizza: Jeg er nesten ferdig med Ole Brumm'en til Maja nå (sist jeg gjorde noe på den, var uka før Maja ble født i juli 07 [8D])

Hildecath: teppene er kjempefine, og det er jo sååå koselig å ha noe å drive med! Noe å henge fingrene i, og noe som er hjemmelaget til barna! [:)]

Jeg skal bestille et til!

var inne på siden å kikket! så mye fint. menn jenter, når det står ferdig sydd, så er det slik at det da er kantene som er sydd osv, ikke selve motivet, for det skal man vel brodere selv???

ORIGINAL: Bare Kari

Jada;) Sy og brodere er to forskjellige ting! Det betyr at teppet er ferdig sydd i kantene og evt. quiltet.

takk[:D] da er jeg en smule mindre forvirra[:D]

da her jeg også bestilt!!! GLEDER MEG!!!![:D][:D][:D] 
hvor lang tid tar det før de kommer????????????

Her er fødselsbilde jeg skal lage=))

Ole Brum jeg skal lage=))

Her er babyteppet jeg broderer=))

PIJAH:
Kansje på tide å bli ferdig...hihi[:)] noen ganger blir det sånn til meg oxo, blir det lagt bort tar det evigheter å bli ferdig...hehe[:D]

HILDECATH:
Kopiere ditt og legge det inn her da,så får jeg se hvilket det er[;)]

BARE KARI:
Hvilket et har du brodert da,er du allerede ferdig, el når bynte du...er en racer du da...hehe
Jeg må ta litt pauser viss ikke blir jeg lei...hehe

Jeg må bare spør,er det sånn at på disse teppene så er det ferdig tegnet opp på teppe så man slipper å sitte med mønsteret foran seg og telle for har prøvd å telle et lite bilde ei gang og jeg kjenner det ikke ble helt bra. synes det er kjempe morsomt, men har ikke lyst til å bruke masse penger å så blir alt feil, når jeg har litt lite øvelse i å brodere
Klem fra lille uvitende meg[8D]

Det baby teppet jeg har her er på tegnet motiv og mønsteret forsvinner i første vask..det er kjempe lett og enkelt og brodere og ferdigsydd rundt[;)]
Jeg vet du klarer dette[;)] hihi[;)]

Hehe.. Prøvde meg på et for litt eldre barn her,men klarte å telle en feil så var det alt for mye å ta opp så ga opp den[8D]

Broderer også et teppe fra Margaretha...det heiter "Leggetid" og har ein bamse og ein engel som sitt og ber i midten, og blomster i hjørna. Står også teksten "Now I lay me down to sleep"....hører også bilde til med tekst "Now I lay me down to sleep, I pray the lord my soul to keep."....syns d var søtt sjølv om eg ikkje er så veldig religiøs   :P Enkle å brodere desse teppa. Og kjekt å ha laga noko sjølv.

Ja det er kjempe gøyt å lage til babyen selv, fint det teppet du valgte oxo[:)]
Jeg storkoser meg når jeg hihi=))[:)]

åååå...det var kjempe fint=)) hihi...så på sånne bamser jeg oxo,men var usikker, så for meg at det var veldig mye arbeid..hiihi[:)] men hildecath...hvordan gjør du det med de små hjertene? jeg har en blå kant rundt istedet for de hjertene...min kant er oppdelt hele veien og blir så mye festing av tråd...men viss jeg bynner på ene kanten, og syr tråden inni teppet til jeg bynner på det neste blå..men syr jeg den inni teppet mellom de blå...så vises tråden i rette lyset...skjønte du?
hvordan gjør du det?

etter at jeg har bynt med det så tror ikke jeg heller det er så stor forskjell på arbeidet på disse to...det første jeg bestilte var det med kaniner...men sendte det tilbake å byttet i dette[:)]
jeg fester første tråden ettervært..er litt nøye med baksiden se...så jeg knyter heller aldrig trådene[:)]
men er så usikker på det blå...viss du ser på bildet ser du at det er opprom imellom hver enkelt...ka ville du gjort...er jo finere på baksiden viss jeg drar tråden igjennom hver enkelt med blått...men er mye finere uanz lys viss jeg fester på hver enkelt...men gosh det er mye arbeid...hehe[:D]
jeg er straks ferdig med det siste gule rundt hjertet i hjørnene...jeg syr den markeringstråden helt til slutt da...og har sydd nesten to linjer med blått...skal snart bynne på bamsen[:)] åååå...det er så gøyt=))[:)]

Noen som vil legge ut bilder av hvordan dere broderer?

Har tatt en titt på nettsidene til Athelja Margaretha, utrolig fine babytepper.[:D] Tror jeg må brodere et jeg nå. Men får ta det etter at jeg ferdig med det strikkede babyteppet jeg holder på med.

Følger det broderingsgarn med når man kjøper noe man ønsker å brodere hos Atelje Margaretha?

Og hvordan er det med disse ryene? Er det noen som har prøvd disse? Tror det er en form for knytting... Er det vanskelig? Synes den med Tussi var så utrolig fin! Planlegger å ha Ole Brumm-tema på barnerommet [:D] 

Er det noen som vet om det går an å få kjøpt slikt som selges på A. Margaretha sine nettsider, i butikk også? Isåfall hvor? Helst i Trondheim :)

Back
Topp