Britax two-way

Karma27

Forumet er livet
Er dette et bra sete? Har ei jente på 2,5 som vokser ut av izi combien sin (hun nærmer seg 18 kg), og vil gjerne ha hun bakover lengre.. Trenger alt positivt og negativt DU kan si om dette setet :p

Hvis man har forankringsseler syns jeg det er et enkelt sete å feste, og det varte lenge. Virket ikke så komfortabelt, men vesla vår klagde aldri, og hun som er lang for alderen, satt bakovervendt til hun var 4,5 år. :)

Har hørt at det anbefales som sete i bil nr 2, eller til de aller største barna som har vokst ut av alle andre.
Ville sett på axkid minikid som er et av de lengstvarende bakovervendte.

Jeg kjenner ikke til det sete selv, men mener det ikke er plusgodkjent? Det er den strengeste testen setene går gjennom så jeg legger stor vekt på den.

Vi hadde britax two way elite til de to store barna da de vokste ut av besafe izi kid. På den positive siden er det et sete for veldig lange barn. Mine satt i det til de var 5,5 år, mye lengre enn de fikk plass i noen av de andre bakovervendte setene vi har prøvd. Babyen har besafe izi plus nå, og det er ikke like langt selv om det også er til 25 kg. Det negative med setet vårt var dårlig komfort. Det blir fort hardt å sitte i, og vi måtte ta flere pauser når vi kjørte langt. Det har null finesser, ingen sovestilling, ingen lettvint selestramming, ingen god hodestøtte osv. Jeg er nok bortskjemt med at besafe har mye mer brukervennlige seter. :meh:

Jeg kommer nok sikkert til å kjøpe two-way om igjen til yngste når hun vokser ut av izi plus, hvis hun ikke er mye gamlere enn søsknene når hun vokser ut av det.

two way er et av de setene som varer lengst - ryggen er ganske lang og siden kantene er lave, kan barna lett sitte med bena bøyd (skredderstilling).
Vi har maxi cosi mobi og britax maxway til vår på 4 år, hun har masser av plass i begge to og jeg regner med at hun kan sitte i de to til hun er (minst) 5 år..

Jeg endte opp med maxi cosi mobi xp faktisk :) siden vi kjører en del langturer, var liggestilling viktig for meg :)

Vi har det til vår på 2,5, veldig fornøyd. Hadde også besafe combi før.
Er mer fornøyd med britax. Vi har det i midten av bilen, helt genialt. Bedre for meg når jeg skal sitte bak.
combi tok også så stor plass, så jeg satt ikke noe godt i forsetet.

Edit: leste feil, vi har max way

Back
Topp