Britax two way

anines

Elsker forumet
Noen som har erfaringer med denne bilstolen? Så at jollyroom hadde tilbud på den, og vi må kjøpe ny bilstol til mini på snart to. Dette setet kommer bare til å bli brukt i samboer sin bil, og kun frem og tilbake til barnehagen (3 min å kjøre). Har lagt i mer penger i bilstolen vi har i den andre bilen som vi bruker når vi er ute å kjører sånn ellers. Jeg er bare veldig skeptisk når det er så billig? Pluss at den ikke er plusgodkjent eller i-size?

Jeg synes den er for "åpen " - dårlig med sidebeskyttelse. Vi måtte bruke den da sønnen min hadde hoftegips, men ville ikke kjøre lang i den perioden.

Jeg har den i konebilen. Men kjenner at jeg egentlig er skeptisk. Finner ingen tester av den. Har prøvd å forhøre meg både her inne og i slik bilstolgruppe på face. Får ikke noen gode svar egentlig.

Det jeg liker med setet er at det er veldig lett å montere, noe som er ganske kjekt når man skal flytte det over i andre biler. Flytter heller den over i besteforeldre sin bil enn besafen. Det tar også lite plass og virker som det kan vare veldig lenge med tanke på lengden på ryggen.

Men ja, småskeptisk. Syns det virker litt puslete i forhold til andre bilstoler. Ingen støtte for hode feks. Vurderer å bytte det ut med axkid minikid eller maxway.

Jeg synes den er for "åpen " - dårlig med sidebeskyttelse. Vi måtte bruke den da sønnen min hadde hoftegips, men ville ikke kjøre lang i den perioden.
Det er dårlig sidestøtte, men sitebeskyttelsen skal visst være god. Vi har brukt dette i bil nummer to når de har vært 3 år pluss, og syns det har vært supert. Det kom godt ut i test da vi kjøpte det.

Det er dårlig sidestøtte, men sitebeskyttelsen skal visst være god. Vi har brukt dette i bil nummer to når de har vært 3 år pluss, og syns det har vært supert. Det kom godt ut i test da vi kjøpte det.
Hvordan kan det være god sidebeskyttelse, når det knapt er "vegger " på setet, under jeg meg.

Jeg har den i konebilen. Men kjenner at jeg egentlig er skeptisk. Finner ingen tester av den. Har prøvd å forhøre meg både her inne og i slik bilstolgruppe på face. Får ikke noen gode svar egentlig.

Det jeg liker med setet er at det er veldig lett å montere, noe som er ganske kjekt når man skal flytte det over i andre biler. Flytter heller den over i besteforeldre sin bil enn besafen. Det tar også lite plass og virker som det kan vare veldig lenge med tanke på lengden på ryggen.

Men ja, småskeptisk. Syns det virker litt puslete i forhold til andre bilstoler. Ingen støtte for hode feks. Vurderer å bytte det ut med axkid minikid eller maxway.

Ja, den skal jo som sagt være i bilen til samboer, som er arbeidsbil. Han jobber som tømrer så er greit å ha noe som enkelt kan flyttes på om nødvendig og han skal fylle bilen med annen dritt :p Pluss at veien til barnehagen er nesten bare gjennom et boligfelt, så ikke veldig trafikkert.. Men man vil jo selvfølgelig ha noe som er sikkert og trygt likevel. Er skikkelig usikker merker jeg!

Det jeg også har tenkt.. Selvom den som sagt kun kommer til å brukes en veldig kort tur til/fra barnehage, og ikke lange turer.

Har hatt det og var veldig fornøyde. Brukte det i bil nr 2 som kun kjørte innenfor kommunegrensa omtrent ;) fikk beskjed det kom godt ut i test da vi kjøpte. Men det er vel 5-6 år siden.

Vi har hatt det setet som hovedsete. Det tar liten plass. Ang sidebeskyttelse så mener jeg det er konstruert til å vri seg i kollisjon? Skal se om jeg finner info om dette. Mener også det kom bra ut i tester som nytt. Så lenge barna sitter bakover er det hovedsaken egentlig.

Vi hadde setet som hovedsete til eldste i ett år.

Var helt greit, og det skal vri seg unna i en kollisjon.
Det passet nok ikke vår bil helt 100%, for han hang med hodet når han sov. Så hvis bilens sete heller litt er det nok ikke optimalt i bilen.

Men nå får man også tak i en ekstra hodebeskyttelse hvis man vil ha det

Jeg var inne på en butikk som selger kun britax stoler siden de er mer praktiske og mindre plass i bilen. Han anbefalte den stolen i midten bak. Der er man tryggest plassert. Ellers var det ikke alle biler det gikk an å gjøre

Jeg personlig ville ikke valgt et sete jeg var usikker på, bare fordi det skulle brukes på korte avstander og lite. Men vi er forskjellige!

Har hatt den som hovedsete og var veldig fornøyd. Nå er den i bil nr 2, og har et annet sete i bil 1. Har ikke hatt noen dårlige erfaringer med det.

Hadde det som hovedsete til mellomste jenta fra ho var 1,5-4,5år. Bakovervendt,med god liggestilling. Minste har hatt slikt sete fra hun var 1-2 år. Bytta det ut med Britax hi-way pga vi trengte setet i svigermor sin bil. Har vært fornøyd med setet hele veien :-)

Back
Topp