Noen som har erfaring med det settet? er det lett? sitter barnet bra? er det flere sittestillinger? lett å ta ut å inn av bilen , lett å feste? siden jeg ikke har bil selv blir det mye tatt ut å inn av biler 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
må man ha sånn seler du snakekr om for å feste det? kan man ikke feste det med bilens seler?Greia er at setet har forankringsseler, så man må jo ha disse festet på et vis. Hos oss skrudde pappa av pasasjersetet og festet noen metall-greier nederst på dem for å feste forankringsselene i. Vet ikke om det i andre biler festes på annet vis, evt. isofiks eller noe? Det har ikke vi i alle fall.
Når disse selene er på plass går det fort, det er enkelt men tar et par minutter kanskje.
Sofie er lang for alderen, og satt bakover i TWE-setet sitt til hun var godt over fire år. Man kan flytte setet lengre bak på kanten når barnet blir lengre og trenger mer beinplass, og hvor mye setet heller avhenger jo av hvor god plass det er i bilen, siden man kjører seteryggen på passasjersetet bak for å "låse" barnesetet fast.
ja jeg har han helst bakover han er kun 2,5 enda såmen det var veldig grei i pris å + at det varte helt til 6års alder og jeg kunne både ha det bakover å forover så syyns jeg det virket så greit! men er jo avhengig av at jeg lett kan ta det ut og inn av biler og jeg liker egentlig at jeg kan ta det i flere stillinger sitte/ligge stillinger, man kan ikke det med dette altså?
må man ha sånn seler du snakekr om for å feste det? kan man ikke feste det med bilens seler?
Selve setet må festes med forankringsseler i setet foran ja. Ellers står det ikke stødig. I tillegg skal det festes med bilens belter også.må man ha sånn seler du snakekr om for å feste det? kan man ikke feste det med bilens seler?
Selve setet må festes med forankringsseler i setet foran ja. Ellers står det ikke stødig. I tillegg skal det festes med bilens belter også.
Et minus med setet er at det ikke er så god sidebeskyttelse, så hodet og sidene er ikke så godt beskyttet.
Fremovervendt bør det ikke brukes, det er det ikke godt nok til. Det er ikke gode løsninger for belteføring sånn at bilens belter ligger godt over barnets hofter og skulder.
Nei, det er ikke forskjellige sitte og hvilestillinger. Den eneste måten du får justert setet på er ved å justere avstanden til forsetet. For two way skal lenes på forsetet i tillegg til forankringsseler. Så plassen til setet og helling avgjøres av plassen du har mellom baksete og forsete.ja jeg har han helst bakover han er kun 2,5 enda såmen det var veldig grei i pris å + at det varte helt til 6års alder og jeg kunne både ha det bakover å forover så syyns jeg det virket så greit! men er jo avhengig av at jeg lett kan ta det ut og inn av biler og jeg liker egentlig at jeg kan ta det i flere stillinger sitte/ligge stillinger, man kan ikke det med dette altså?
Jeg klarer ikke å finne noen tester av det setet på nettet + at ansatte på 2 ulike barneutstyrsforretninger har sagt direkte til meg at de egentlig ikke anbefaler eller ville selge det. Det + det generelle utseendet på setet (syns det ser veldig "jalla" ut) er nok til at jeg blir så skeptisk at jeg ikke kommer til å kjøpe det..
Ja jeg hører folk sier det, men når man ikke klarer å finne tester på nettet så tør ikke jeg kjøpe det i alle fall. Om setet gjorde det godt i tester, så burde de være mulig å finne mener jeg....? Ikke at jeg tror folk lyver om det, men syns det er merkelig at testene må ha blitt fjernet fra nettet..Setet ser rimelig ut, men da jeg kjøpte det (rundt 2010 en gang) hadde det gjort det helt fint på tester altså, det var det man anbefalte av bakovervendt hvis man ikke hadde egen bil/isofix mener jeg. Vi har i alle fall ingen klager på vårt, og vesla har heller ikke sagt noe som helst negativt (bortsett fra at hun jo var veldig fornøyd da hun fikk beltestol og fikk sitte "samme vei som onkel").
Ja jeg hører folk sier det, men når man ikke klarer å finne tester på nettet så tør ikke jeg kjøpe det i alle fall. Om setet gjorde det godt i tester, så burde de være mulig å finne mener jeg....? Ikke at jeg tror folk lyver om det, men syns det er merkelig at testene må ha blitt fjernet fra nettet..
Men de gamle burde vel være mulig å søke opp? Og setet burde vel blitt oppgradert og testet igjen siden det først kom på markedet?Jeg fant tester da jeg kjøpte setet, men jeg tenker at vi er jo nå i 2014 snart, og testene gjelder vel kanskje nyere seter? Vet ikke om det har kommet ny variant av TWE også?