Jentungen er 5 år, 20 kg. Hun skal bruke ett britax sete (two way elite) når vi skal til østlandet i morgen. Men når dette brukes fremovervendt, skal vi bruke de integrerte selene, eller bilens seler (som en beltestol rett og slett)?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så vidt jeg har forstått tidligere, så er two way greit og bruke begge veier.Vet ikke om det kan brukes med bilens seler? Tror det må brukes med integrerte ja.
Hvorfor ikke sette det bakovervendt? Det er ikke anbefalt å sitte i slike seter fremovervendt.
Det kan gjøres begge deler, det er derfor jeg lurer på om noen vet hva som lønner seg.Da må du lese bruksanvisningen hvordan setet skal festes.
Combi-seter er ikke anbefalt å bruke fremovervendt. Da er beltestol bedre...
Ja, kanskje vi blir nødt til det da. Jeg får google litt mer, og tenke litt. Og ikke minst håpe på at hun får plass i selene.Ja, det KAN brukes, men det er ikke anbefalt at kombiseter brukes fremover.
Ja, godt mulig det kan brukes som beltestol, men jeg hadde hatt henne bakovervendt i et sånt sete hvis du ikke har beletestol tilgjengelig.
Ja da er det det beste. Regner med et kun er godkjent over 15 kg.Det kan gjøres begge deler, det er derfor jeg lurer på om noen vet hva som lønner seg.
Det blir jo en beltestol hvis bilens seler brukes.. Kanskje det er det beste?
Håper noen vet.![]()