Britax two way elite fremovervend

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
Jentungen er 5 år, 20 kg. Hun skal bruke ett britax sete (two way elite) når vi skal til østlandet i morgen. Men når dette brukes fremovervendt, skal vi bruke de integrerte selene, eller bilens seler (som en beltestol rett og slett)?

Vet ikke om det kan brukes med bilens seler? Tror det må brukes med integrerte ja.

Hvorfor ikke sette det bakovervendt? Det er ikke anbefalt å sitte i slike seter fremovervendt.

Da må du lese bruksanvisningen hvordan setet skal festes.

Combi-seter er ikke anbefalt å bruke fremovervendt. Da er beltestol bedre...

Vet ikke om det kan brukes med bilens seler? Tror det må brukes med integrerte ja.

Hvorfor ikke sette det bakovervendt? Det er ikke anbefalt å sitte i slike seter fremovervendt.
Så vidt jeg har forstått tidligere, så er two way greit og bruke begge veier.

Jeg ser på bruksanvisningen på hodeputen at man kan bruke det både med integrerte seter, og bilens seter, jeg vet bare ikke hva som er best. Jeg håper det er greit og bruke den som beltestol, for det var ganske trangt til henne i setets belter sist vi brukte det.

Da må du lese bruksanvisningen hvordan setet skal festes.

Combi-seter er ikke anbefalt å bruke fremovervendt. Da er beltestol bedre...
Det kan gjøres begge deler, det er derfor jeg lurer på om noen vet hva som lønner seg.

Det blir jo en beltestol hvis bilens seler brukes.. Kanskje det er det beste?

Håper noen vet. :)

Ja, det KAN brukes, men det er ikke anbefalt at kombiseter brukes fremover.

Ja, godt mulig det kan brukes som beltestol, men jeg hadde hatt henne bakovervendt i et sånt sete hvis du ikke har beletestol tilgjengelig.

Ja, det KAN brukes, men det er ikke anbefalt at kombiseter brukes fremover.

Ja, godt mulig det kan brukes som beltestol, men jeg hadde hatt henne bakovervendt i et sånt sete hvis du ikke har beletestol tilgjengelig.
Ja, kanskje vi blir nødt til det da. Jeg får google litt mer, og tenke litt. Og ikke minst håpe på at hun får plass i selene.

Hun blir så ufattelig bilsyk, og jeg ser for meg at det ikke er bedre bakovervendt. Litt kjipt når man blir hentet i andres bil og må kjøre 2-2,5 time.

Hm, ja det var litt kjedelig..

Bilsyke skal vist være uavhengig av hvilken vei du sitter, men dere får ikke tatt med stolen hennes?

Tror ikke selene i bilstolen holder når hun er 20 kilo. Jeg trodde det var bedre å bruke den som beltestol når de har blitt såpass store, men er ikke helt sikker altså.

Det er bedre og bruke bilens belter, enn og bruke fempunktsele i et forovervendt sete. Så da hadde jeg brukt den som beltestol så lenge det er mulig.

Snur du setet skal du bruke bilens egne seler hvis hun er over 15 kg (noe jeg nesten regner med). :)

En av grunnene til at kombiseter ikke bør brukes med bilens seler er at da vil barnet får vekten fra setet ved en eventuell kollisjon, men det skal sies at britax twe er et av de letteste combisetene og ikke er mye tyngere enn en vanlig beltestol. Tyngre seter ville jeg ikke montert fremover med bilens belter. Hadde vært fint om Helene Harefrøken hadde vært her nå. Hun hadde sikkert kunne gitt noen anbefalinger.

Selv hadde jeg brukt britax twe setet med bilens belter, må også huske at hun er 5 år og 20 kg.

For mange unger med bilsyke hjelper det å snu forover, selv om jeg mistenker at noen kan bruke det som en unnskyldning for å snu dem tidlig. Jeg skulle hente en venninenes barn i barnehagen en gang. Hadde da fått beskjed om at hun ble bilsyk når hun satt bakovervendt. Lot henne likevel sitte i guttens sete bakovervendt og joda til tross for at turen ikke var lang, ble jenta dårlig. Har hentet henne siden og da har hun sittet fremovervendt, da er hun i storform.

Takk for mange svar! :) Nå hadde visst søsteren min fått lånt en beltestol, så da ordnet det seg slik. Hvis ikke hadde vi brukt bilens seler på det sete vi har der borte. ;)

Det kan gjøres begge deler, det er derfor jeg lurer på om noen vet hva som lønner seg.

Det blir jo en beltestol hvis bilens seler brukes.. Kanskje det er det beste?

Håper noen vet. :)
Ja da er det det beste. Regner med et kun er godkjent over 15 kg.

Back
Topp