Britax TWE

MalinDalin

Forumet er livet
Sitter å ser på priser nÅ fordi vi ikke kommer å ta med bilstolen når vi flytter til Norge, så vi må da ha nytt. Ser at TWE ligger realativt lavere i pris enn både besafe x3 og birtax Multi tec, er det alikevel et godt sete? Noen som vet evt har linker til tester?

Ja, det er det. Jeg er superfornøyd med mitt! Jeg bruker det fast til min 18mnd gammel gutt
Leste en plass at det gjorde det bra i test og, i sverige tror jeg.

Det er et veldig bra setet. Som får god kritikk og er utrolig praktisk og ikke minst utrolig godt for barnet. Det er nok det setet som varer lengst av bakovervendte seter.

pandalise skrev:
Ja, det er det. Jeg er superfornøyd med mitt! Jeg bruker det fast til min 18mnd gammel gutt

Synes det er rart om at det kom bra ut i test i sverige, da butikkene velger å ikke selge dette på grunn av dårlige sidebeskyttelse.Vi har vært i flere butikker i sverige for å kjøpe dette sete, men de aller fleste fraråder oss det pga dårlig sidebeskyttelse.
Synd egentlig, for det er ett sete som har lang rygg og faktisk god bein plass. Passer bra når barna blir litt større.

Det er et kjempegodt sete! Vi liker vårt veldig godt (Helene Harefrøken her inne har det!)

Vi har dette setet, og er superfornøyd!

søteste skrev:

pandalise skrev:

Synes det er rart om at det kom bra ut i test i sverige, da butikkene velger å ikke selge dette på grunn av dårlige sidebeskyttelse.Vi har vært i flere butikker i sverige for å kjøpe dette sete, men de aller fleste fraråder oss det pga dårlig sidebeskyttelse.
Synd egentlig, for det er ett sete som har lang rygg og faktisk god bein plass. Passer bra når barna blir litt større.

Det ser kanskje ut somom det er dårlig sidebeskyttelse, men i den svenske testen kom det frem at den slettes ikke er dårlig.

søteste skrev:

pandalise skrev:

Det ser kanskje ut somom det er dårlig sidebeskyttelse, men i den svenske testen kom det frem at den slettes ikke er dårlig.

søteste skrev:

pandalise skrev:

Det er jo faktisk laaangt i fra sannheten! dette setet har fått bedre karakter på sideBESKYTTELSE enn f.eks den bakovervendte til hth..

Såe, er ikke noe i veien med det!

Det har mindre "polstring og dill dall" rundt hodet JA.. men beskyttelsen er det ikke noe i veien med. :)

Setet er knallgodt.
Har ikke dårligere sideBESKYTTELSE, men sideSTØTTE.
Det er å få kjøpt sidestøtte som ekstrautstyr hvis det skulle bli problematisk.
Har både TWE og multi-tech og jeg synes TWE er å foretrekke, det er både enklere å montere, lettere i vekt og det er bedre plass i setet.

Vi har TWE i bilen til mine foreldre og han sitter veldig godt i setet og det har han gjort siden han var rundt 12 mnd, men jeg synes ikke det er så fint hvis han skal sove. Lånte setet da vi var på langtur sist helg og da falt han på en måte ut av setet når han sov (hodet ble hengende utenfor setet), så da måtte jeg sette meg bak sammen med ham og holde han på plass, og det er jo litt upraktisk :P
Ellers er det et supert sete :)

Har nakkestøtta som hører til, slik at det blir litt mer polstring rundt hodet hans!

Skal og legge til at jeg kjøpte dette som ekstrasete, og så klarte jeg å kræsje gammelbilen med Cosmic C. S'n inni, så det har jeg kasta.. Og fikk aldri kjøpt nytt, men er så himla fornøyd med TWE at vi bruker det fast! Føler han sitter godt i det, selv om han bare er 18mnd

Back
Topp