Britax swingfix

Arktis

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Vi skal ha bilsete nr. 2 nå, og jeg ser på Britax swingfix fordi jeg har lyst til å kunne vri setet når jeg tar ham inn og ut :) Snakket med ei flink dame i en utstyrsbutikk som fortalte at alle seter som kan svinges, bare kan festes ned isofix. Det vil si at vektgrensa er 18 kg, og da begrenses vel brukstida for setet ganske mye?
Dette er jo et veldig dyrt sete, men jeg forsvarte liksom prisen med at han kan sitte i det til han er 4 år. Men han er ganske tung (veier 10 kg nå ved 9 måneder), så sannsynligheten for at han når vektgrensa før 4 år er absolutt til stede :P Da blir setet plutselig veeeldig dyrt.

Hva tenker dere? Er svingefunksjonen verdt det den høye prisen og litt begrensa brukstida?

Har ikke erfaring av det setet, men min på 6 år er ikke mye mer en 18kg ;)
selvom han er tung nå, er det ikke ensbetydende med at han forblir det. Når han begynner å bevege seg mer/gå kanskje det blir en endring?
Uansett ville jeg kjøpt det setet som passet best nå :)

Har ikke erfaring av det setet, men min på 6 år er ikke mye mer en 18kg ;)
selvom han er tung nå, er det ikke ensbetydende med at han forblir det. Når han begynner å bevege seg mer/gå kanskje det blir en endring?
Uansett ville jeg kjøpt det setet som passet best nå :)
Det har du helt rett i, jeg kan ikke vite hvordan han ender opp :D Hadde litt motforestillinger mot å bruke masse penger på et sete som han er for tung til når han er 2, men der slo meg nå at 2-åringer kanskje ikke veier 18 kg, haha :P

Det har du helt rett i, jeg kan ikke vite hvordan han ender opp :D Hadde litt motforestillinger mot å bruke masse penger på et sete som han er for tung til når han er 2, men der slo meg nå at 2-åringer kanskje ikke veier 18 kg, haha :p
Ja det er vanskelig å vite på forhånd :)

Vi kjøpte cybex sirona som kan svinges til vår lille. Er fult klar over at vi mest sannsynlig ikke kan bruke det ut hele perioden, men syns virkelig at svingfunksjonen er verdt det. Det er mye enklere å få henne ut og inn av bilen. Kommer til å selge setet når vi må bytte, så der tjener vi inn litt av pengene igjen tenker jeg.

Jeg har ikke kjøpt slik sete med sving funksjon på nå da, men vi endte opp med å kjøpe to isofix seter til bilene våre pga de er så mye lettere å ta inn og ut når besteforeldre og tanter skal hente i bhg og trenger et sete, så pr nå så er det for oss vært prisen for to seter, så håper jeg hun får bruke det ut hele brukstiden, hu jenta mi er ca 8,2 nå da 8,5 mnd gammel så satser på at vi slipper å butte seter før hun er ca 4 år:-)

Jeg kikket på vektkurven hans, og så at hvis han følger den, så når han 18 kilo rett før 4 år :P Så da tok jeg sjansen og kjøpte det. Kjempefornøyd med setet, tar ikke så stor plass i bilen og veldig enkelt å svinge og justere :D Bebisen sitter godt i det han også, storfornøyd!

Vi har rexaro zero1 i mannens bil, cybex sirona i svigers sin og axkid move i min bil. Jeg HATER axkiden ifht de to andre, den svingefunksjonen er gull verdt før barna klatrer inn og ut selv.

Back
Topp