Britax multitech eller two way elite?

Kløpulver

Forelsket i forumet
Jenta vår sitter nå i en Acta Graco Cosmic comfort stol, men jeg er så misfornøyd med den stolen at jenta vår må få ny stil.

Nå står det altså mellom disse britax stolene.
Hvem ville du valgt?

Noen som har bilde av barn i en two way elite???

vi har two way elite.. og jeg liker den ikke.. syns selene er ekle å få på, og de virker så "slappe".. dessuten står ryggen så bratt, så hodet ligger nedpå knærne om hun sovner i bilen.. Lurer på hvordan vi skal gjøre det om vi skal på biltur i sommer..

Jeg er veldig usikker og folk sier så mye forskjellig også i butikkene liksom.

Det jeg oftest får høre er at hun har en two way elite lenger enn multitech sete, men jeg synes multitech sete ser ut som ett mye mye bedre sete da med tanke på comfort og alt.

vi hadde Multitech til største her, og likte det kjempe godt. Hun er en stor 3 åring, på godt over 1 m lang og 18 kg, og hun hadde mer enn god nok plass i setet før vi snudde henne. Hadde det ikke vært for at hun begynte å bli bilsyk på alle bilturer uansett, så hadde vi hatt setet mye lengre til henne[:)]

vi hadde twe i ene bilen før,og hun likte den myye bedre enn duologic setet så vi kjøpte en i andre bilen også.Kjempegode stoler.Har bare kjøpt en ekstra nakkestøtte i den bilen vi kjører langturer med(da hun skal sove)

Den er enkel å montere,passer de fleste biler og varer til barnet er gammelt nok til å snues.
At den blir bratt som noen sier her,er jo litt avhengig av bil.Alle stoler kan bli bratte om bilsetene heller mye nedover.Og man kan feste dette setet på 2 måter,og strammer man forankringsselene godt så blir det grei hvilestilling på det[:)]

ORIGINAL: snuppah88

vi har two way elite.. og jeg liker den ikke.. syns selene er ekle å få på, og de virker så "slappe".. dessuten står ryggen så bratt, så hodet ligger nedpå knærne om hun sovner i bilen.. Lurer på hvordan vi skal gjøre det om vi skal på biltur i sommer..

skjønner ikke helt det??er da ikke noe eklere enn andre?jeg klarer dem like fint som de andre stolene vi har hatt hvertfall[8|]Strammer man så er de jo like stramme som hvilken som helst annen stol....

ORIGINAL: Kløpulver

Jeg er veldig usikker og folk sier så mye forskjellig også i butikkene liksom.

Det jeg oftest får høre er at hun har en two way elite lenger enn multitech sete, men jeg synes multitech sete ser ut som ett mye mye bedre sete da med tanke på comfort og alt.

Jeg har iallefall motsatt erfaring.
Gutten vår satt fint bakovervendt i Multitech til han var 112 cm og 22 kg.
Da var TWE blitt for liten
(vi hadde begge setene)

Vi har britax multitech. Er veldig fornøyd.
Mine foreldre har twoway

multitwch: Dyrere enn twoway.
har justerbar nakkestøtte, som gjør at hun kan bruke den lengre enn twoway.
sitter godt når den er festet.

twoway: er enklere å flytte på og montere.
når hodet er i kant med toppen på sete er det blitt for lite og man må kanskje bytte ut det sete før enn med multitechen!

Elsker two way'n vår [:D] Vi har den som hovedbilstol til gutten min på 14mnd.. Han er så lang i ryggen, og da var det utmerket for oss[:)]
Hadde Cosmic Comfort S (men jeg kræsja, så tørr ikke bruke det), men er mer fornøyd med two way.
Har nakkestøtte til[:)]

Vi har både multitech og two way. Førstnevnte er til dattera mi på 1,5 år og den andre til snart 4 åringen. Jeg hadde valgt multitech. For two way har ikke så bra støtte som jeg vil ha. Så vi skal bytte til britax kidfix snart. Anbefaler heller den, istedetfor two way. Enten kidplus eller kidfix. Forskjellen er isofix eller ikke!

Vi har begge og liker begge.. men jeg har hatt 3 biler der multitech ikke passer- så prøv setene i bilen [:)]

Dere som har begge; hvilket sete tar minst plass? [:)]

ORIGINAL: ¤Stumpen¤

Dere som har begge; hvilket sete tar minst plass? [:)]

Sjekket på Britax sine sider, og begge setene har de samme målene. I så fall kommer jeg til å gå for Multi-tech, siden det har best reguleringsmuligheter og virker mer komfortabelt.

Back
Topp