Britax multitec som forovervendt sete - bra?

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Ikke til mitt barn.. Men kjenner en som lurer..

Hun har allerede kjøpt det da men..

Men er det er bra sete og ha forovervendt?

Og må si jeg ble rimelig sjokkert over de ansatte i butikken i Sverige.. uten å spørre om vekt.. så hørte de alderen på barnet.. og da sa de; Hun er jo 4 år.. da kan du gå for beltestol.. Mens venninnen min argumenterte at hun bare veide 11 kg.. så det var uaktuelt..

Men som jeg sa til venninnen min.. det er jo ikke noe alder på noen seter.. går kun etter vekt .. og ikke alder..

Multi Tech er ikke anbefalt fremover. Ingen kombiseter er det.

Nei, etter hva jeg har forstått så er det ikke bra å bruke fremovervendt. Med bilens egne seler rundt barnet så vil barnet i tillegg til å få sin egen kropp presset mot selen samtidig ha den x antall fordoblede vekten fra setet pressende på seg også.
Med setets egne seler, som er 5 punkts, så vil hodet få stor sleng mens kroppen sitter veldig fast og det vil skade nakken.

Så om barnet bare er 11 kg så kan jo barnet fortsette å sitte bakovervendt hvis hun vil fortsette å bruke det setet, men jeg hadde byttet!

Tweak skrev:
Nei, etter hva jeg har forstått så er det ikke bra å bruke fremovervendt. Med bilens egne seler rundt barnet så vil barnet i tillegg til å få sin egen kropp presset mot selen samtidig ha den x antall fordoblede vekten fra setet pressende på seg også.
Med setets egne seler, som er 5 punkts, så vil hodet få stor sleng mens kroppen sitter veldig fast og det vil skade nakken.

Så om barnet bare er 11 kg så kan jo barnet fortsette å sitte bakovervendt hvis hun vil fortsette å bruke det setet, men jeg hadde byttet!

Det er kjøpt i Sverige.. så blir vanskelig å bytte

Hun  snakket om at hun skulle bruke bilstolens egne seler først.. frem til en viss kg.. så skal man ta i bruk bilens egen selse..

Denne jenta det er snakk om har sittet fremovervendt i alle fall i 2 år.. uaktuelt for venninnen min å sette henne bakovervendt

hissigproppen skrev:
Multi Tech er ikke anbefalt fremover. Ingen kombiseter er det.

Det er det jeg har hørt også.. at kombiseter anbefales ikke å settes fremovervendt..

Vet ikke om jeg tør si noe jeg.. for venninnen min tar det sikkert som kritikk.. også har hun jo ikke råd til å kjøpe et til nå.. når hun har vært og betalt for dette i Sverige

Linus sitter bakovervendt i det setet, og som jeg har forstått kommer setet veldig dårlig ut forovervendt. Her kommer vi til å bruke det bakovervendt til han er 4 år ca, for så å bytte til beltestol. Han er over 15kg nå, så kunne i teorien byttet nå, men tenker å ha han bakovervendt så lenge som mulig.

NEI!

Back
Topp