britax multi tech

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: mammantTS

ORIGINAL: leonorasmamma

ORIGINAL: kajen

åå?? jeg fikk beskjed om at dette setet var enklest å ha da vi bytter gjerne mellom en del biler!! hmmmmen ja prøvde setet i bilen :)

MEN kombi sete anbefales ikke å ha forover?? har ikke gull forover nå altså, slapp av :P
men skal jo forover engang, og det anbefales ikke i det hele tatt med det setet?? hvorfor lager de det som kombi da

Å.. Merkelig for det er ikke så enkelt som de skal ha det til å måtte knote med de selene rundt passasjersetet, men det er min mening.

Mener du de forankringsselene?? Vi har festet de i "stammen" på setet foran. Hvordan skal disse rundt setet?? Hmm.. har vi gjort feil??

Vi har fester på "skinnene" til forsetet som er laget for forankringsseler, så jeg vet ikke hvordan man ellers fester dem. Hvis dere har fulgt bruksanvisningen har dere nok gjort riktig.

det har vi også. Så derfor ble jeg litt i tvil når det ble nevnt rundt setet foran.

Kombiseter er direkte livsfarlige forover, til og med verre enn rent forovervendte seter. Nei, hvorfor de lages sånn? For å tilfredsstille et marked? Hvorfor lages seter som får scre 0 i tester og fortsatt er godkjente etter EC-standarden? [;)] Jeg har ærlig talt ikke noe tilfredsstillende svar, jeg bare vet at det er sånn. Når det er på tide å sitte forover, er det bedre med beltestol. Britax Two Way Elite er det enkleste å bytte mellom biler, men har litt dårligere komfort ifht daglig bruk. Multi Tech er enkelt å montere i forhold til de fleste andre seter i samme klasse. Så slapp av, dere har gjort et godt kjøp. [:)]

nei nå blir jeg stressa her hehe.. han sa gull kan bruke det til ca 8 år?!!?!?
synes det er drit kjipt å måtte kjøpe nytt sete igjen når gull kan sitte fremover, når detet setet KAN brukes fremover.. GOSSSh altså!! nei nåå angrer jeg jo. De vil jo bare tjene penger jo.. sitte å betale rundt 2tusen for første barnesete, så betale nesten 4tusen for andre barnesete OGSÅ må man kjøpe nytt sete igjen når dette kan brukes til 8 år! neeei grrrr!
heheheh.. oppgitt..

Setet kan brukes opptil 25 kg. Og kan trygt snus forover når barnet er så stort at det bruker bilens 3 punktsele. Men det er ikke anbefalt forover med setets seler.

Kombiseter er ikke anbefalt å bruke fremover, punktum. [;)]

De jeg har spurt ang. dette, så blir multitech like sikker som hvilken som helst beltestol, så fremt man ikke bruker setets belter, men biolens. Slik aom man gjør på vanlige beltestoler.
Har du noen kilder som motbeviser dette?? For om det er bare bløff, så må vi kjøpe enda en stol. Og det gjør meg ingenting altså, men litt kjipt om det ikke er nødvendig.[;)]

Står nok en del om det her, ja.. www.sikringavbarnibil.blogspot.com
Hvis kun forhandlere er din kilde, så er ikke det til å stole på.

åå?? jeg fikk beskjed om at dette setet var enklest å ha da vi bytter gjerne mellom en del biler!! hmmmmen ja prøvde setet i bilen :)

MEN kombi sete anbefales ikke å ha forover?? har ikke gull forover nå altså, slapp av :P
men skal jo forover engang, og det anbefales ikke i det hele tatt med det setet?? hvorfor lager de det som kombi da

Å.. Merkelig for det er ikke så enkelt som de skal ha det til å måtte knote med de selene rundt passasjersetet, men det er min mening.

Mener du de forankringsselene?? Vi har festet de i "stammen" på setet foran. Hvordan skal disse rundt setet?? Hmm.. har vi gjort feil??

Vi har fester på "skinnene" til forsetet som er laget for forankringsseler, så jeg vet ikke hvordan man ellers fester dem. Hvis dere har fulgt bruksanvisningen har dere nok gjort riktig.

det har vi også. Så derfor ble jeg litt i tvil når det ble nevnt rundt setet foran.

Kan bare henvise til bruksanvisningen.. [:)]

Beklager damer det var ikke meningen å forvirre dere[:)]

ORIGINAL: dnc

http://forbrukerportalen.no/produkter/18746/

her er testen gjort av britax sete brukt fremovervendt- ikkje noe bra resultat kan du si[;)]

Nei. Men det testen ellers sier bør man ta med en kype salt. Trygg Trafikk advarer jo mot å ta den seriøst, så dårlig er den utført.. [&:]

ORIGINAL: dnc

http://forbrukerportalen.no/produkter/18746/

her er testen gjort av britax sete brukt fremovervendt- ikkje noe bra resultat kan du si[;)]

det sto ikke noe om at denne testen var ren forovervendt test heller. Det var bare opplyst om at setet kom dårlig ut, spesielt fremovervendt. Men den kom i det store og hele dårlig ut i denne testen. Som forøvrig, ifølge trygg trafikk, er utrolig dårlig utført.

ORIGINAL: nalille

Passer dette setet bra i en "gammel" bil? Sånn at man ikke trenger noen base eller sånt?

Man trenger ikke base, men man trenger en god del plass

Passer dette setet bra i en "gammel" bil? Sånn at man ikke trenger noen base eller sånt?

En må ikke ha base til denne stolen. Anbefaler deg til å prøve setet før du kjøper for å se om det passer i din bil[;)]

En må ikke ha base til denne stolen. Anbefaler deg til å prøve setet før du kjøper for å se om det passer i din bil[;)]

Det er faktisk ikke mulig å bruke base til dette setet.

Vi er veldig godt fornøyd

Back
Topp