Britax Multi Tech

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Noen som vet hva max høyden (for barnet) er på Britax Multi Tech. Vet at på Besafe Izi Plus så er det ca 108cm.

Setet står på loftet akkurat nå, men vesla var 112 cm da var for stor til setet pga av vekt.

Det kommer sikkert an på flere ting, tenker jeg. Det er "nytt " at det er lengdegrense på setene, så jeg tror ikke det er noen gitt grense på Multitech.
Selene skal helst ikke komme mye lavere enn skuldrene (litt er "lov" når de sitter bakovervendt, men ikke mye), og barnet på selvsagt ikke være over 25 kilo. Vår eldste gutt er lang for alderen og har mesteparten av lengden i ryggen sin, så da han var 3 år ble selene rett og slett for lave, selvom han hadde både benplass og flere kilo å gå på. Jeg husker ikke akkurat hvor lang han var da, men.

Tror ikke det er noen grense for høyde.. Kommer vel helt an på kroppsfasongen til ungen.. Men er veldig fornøyd med at vi kan justere ryggen på den :)

Tingen er at gutten vår er 3 år og allerede 103cm. De sa at besafe stolen var til ca 108cm, og lurer bare da på om noen vet lignende cirka høyde på multi techen. Evt som nevnt, erfaring med egne barn:)

Tingen er at gutten vår er 3 år og allerede 103cm. De sa at besafe stolen var til ca 108cm, og lurer bare da på om noen vet lignende cirka høyde på multi techen. Evt som nevnt, erfaring med egne barn:)
Så lenge selene ikke starter for lavt ift skuldrene er det ikke noe problem :)

Så lenge selene ikke starter for lavt ift skuldrene er det ikke noe problem :)

Okai. Da må vi kjøre oss en tur. Har ingen forhandlere som selger det her i nærheten, nærmeste er 2 timer unna.

Okai. Da må vi kjøre oss en tur. Har ingen forhandlere som selger det her i nærheten, nærmeste er 2 timer unna.
Viktig at alle seter bør prøves i bilen de skal stå i, og med barnet. Det kan være stor forskjell fra bil til bil og hvilket barn som sitter i :)
Vi har forøvrig Britax Maxway som er rent bakovervendt, også til 25 kilo. Kan anbefale det, om det passer hos dere.

Jeg mener britax multitech 2 er noen få cm lenger i ryggen enn besafe izi plus i alle fall.

Back
Topp