Britax Multi Tech- godt kjøp? Erfaringer?

Hurricania

Forelsket i forumet
Lillemor begynner å trenge nytt sete og nå er det kampanje på Britax Multi Tech. Jeg leter og leter etter informasjon men blir ikke helt klok.... Slik  jeg forstår det regnes dette setet som veldig bra, på tross av dårlig resultat i testen til Forbrukerportalen? Hvilke erfaringer har dere som har dette setet?
Også lurer jeg på om noen vet om det er mye forskjell på Britax mt2 i forhold til det setet uten 2-tallet bak? Jeg ser at setet ikke har isofix- har dette noe betydning for montering og sikkerhet?
Føler meg jo egentlig godt informert om bilsikring men når man skal kjøpe nytt så er det jammen vanskelig allikevel:)

Vi har Britax multitech til begge ungene og er knall fornøyd. Det er god sidebeskyttelse og gjør det relativt greit på tester, det har vel fått minus pgr av at det kan være vanskelig å montere og dermed lett å feilmontere. Så pass på å få sett dette nøye i butikken. Eller få hjelp.

Vi valgte det fordi det var en av de setene som tok minst plass bakovervendt og fordi det gjorde det veldig bra i testene da vi kjøpte det til eldste først.
Hun blir 3 år og sitter fortsatt bakovervendt og klager ikke og det kan se ut som hun kan sitte slik 1 år til :)

De har god utsikt til å se ut, minsten er veldig fasinert nå som han kan se ut.

Da bør du jo heller kjøpe Britax Max-Way som nettopp har kommet ut og som nå er pluss-godkjent!!! koster under 3 lapper ny også :))

Takk for svar og tips! Skal tenke litt:)

Dere kan kjøpe vårt så kjøper vi Max Way emoticon

Nei, vi er veldig fornøyde, men det tar litt stor plass bakovervendt hos oss. Men i passaten så tar det ikke så stor plass.

Det ble Multi Tech og tror vi blir fornøyd:) Lillemor satt veldig godt i det!

Han på babyshop sa at sikkerhetsmessig var Multi Tech og Max Way like gode. Han sa at kombiseter uansett ikke får plus-godkjenning pga at de ikke gis til seter som kan brukes framovervendt. Max-way "overtar" etter high-way og er visst aktuelt for de som ikke har så god plass i bilen, da det står svært godt midt i bilen og i tillegg er ganske smalt. Han på babyshop mente at Multi Tech har litt bedre komfort pga bedre sidestøtte, så da endte vi opp med det. 

Hurricania skrev:
Det ble Multi Tech og tror vi blir fornøyd:) Lillemor satt veldig godt i det!

Han på babyshop sa at sikkerhetsmessig var Multi Tech og Max Way like gode. Han sa at kombiseter uansett ikke får plus-godkjenning pga at de ikke gis til seter som kan brukes framovervendt. Max-way "overtar" etter high-way og er visst aktuelt for de som ikke har så god plass i bilen, da det står svært godt midt i bilen og i tillegg er ganske smalt. Han på babyshop mente at Multi Tech har litt bedre komfort pga bedre sidestøtte, så da endte vi opp med det. 

jeg har hatt begge og jeg synes ungene sitter best i max way(hi way), sikkerhetsmessig gjør den det bedre en multi tec, det vil ikke si at multi tec er en dårlig stol, men montert korrekt bakovervendt så scorer multi tec lavest. Fordelen med max way er jo klart at man kan montrer flere slike stoler etter hverandre siden den er smalere, men ikke minst at den kan monteres ut fra seteryggen som gir meget god beinplass, og det går dessverre ikke med multi tecen...

da blir dere nok fornøyd, vi er i allefll strålende fornøyd og vi synes heller ikke det var vanskelig å montere:)

Back
Topp