Britax multi tec og bakovervendt (kg)

• Trådstarter Trådstarter *BV addict*
  • Opprettet Opprettet

*Becca* skrev:

manfred skrev:
D der bør du virkelig sjekke skikkelig opp. Jeg er ganske sikker på at døm kan sitte bakovervendt til 18 kg. Når barnet veier mer er d for tung til selene i stolen, snur du d må du også bruke bilens belte ikke stolens. Jeg er rimlig sikker på at den grensa er på 18 kg, men ikke helt 100%. Så jeg tror jeg vill tatt en tlf til trygg trafikk eller en butikk døm selger døm setene i for å være helt sikker!

Det er ganske tydelig at du ikke har nok kunnskap om bilstoler når du kommer med en så bastant påstand! Britax multitech er godkjent til 25 kg bakovervendt! Det finnes stoler som bare er godkjent til 18 kg bakovervendt, men dette er forskjellig fra stol til stol!

Sorry! Joda, jeg henger da litt med på bilstoler og jeg vet d er mange opp til 25 kg og at finnes noen til 18 kg. Men jeg har e venninne som ringte trygg trafikk ang d når ho skulle ha ny stol til sønn sin. Og der fikk døm til svar at d var 18 kg med bilstolens egene seter, husker døm styra fælt med d der! Men kanskje d gjelder at døm ikke skal brukes om den står monter forover! D er et eller annet der! Skal jeg høre med ho igjen i morra åssen da var! selv har jeg en på 3 år bakover i en stol til 18 kg, den må lillebror snart ta over. Så jeg må en ny til mellomste, men har inngen planer om å snu han enda!

Trico skrev:

Lykkeliky skrev:
Jeg må bare spørre, hvor lange er ungene når de er for lange for setet? Som nevnt er jenta mi 1 meter, og det ser ikke ut som det går an å få nakkestøtta høyere opp. Nå kolliderer skuldrene hennes med nakkestøtta allerede.. Går det an å fjerne nakkestøtta, eller gjør man setet ulovlig/farlig da?

her får han fremdeles plass under nakkestøtta, men satt med føttene "oppunder haka". Vet ikke om det er på grunn av bilen vår jeg siden andre ikke har problemer med beinplass. Grunnen til at vi kjøpte setet var den "puta" du kunne justere vinkelen på setet med, da setene i bilen har en litt bratt vinkel. Og fikk beskjed om at det kunne has begge veier - noe som vi syntes var bra iom det var det 4. setet vi kjøpte på ett år..

Så lenge barnet selv ikke klager, er det ingenting i veien for at barnet kan sitte med bøyde ben! Det er overhodet ikke farlig! Og heller en knekt fot enn knekt nakke i kollisjon!

Trico skrev:

Lykkeliky skrev:
Jeg må bare spørre, hvor lange er ungene når de er for lange for setet? Som nevnt er jenta mi 1 meter, og det ser ikke ut som det går an å få nakkestøtta høyere opp. Nå kolliderer skuldrene hennes med nakkestøtta allerede.. Går det an å fjerne nakkestøtta, eller gjør man setet ulovlig/farlig da?

her får han fremdeles plass under nakkestøtta, men satt med føttene "oppunder haka". Vet ikke om det er på grunn av bilen vår jeg siden andre ikke har problemer med beinplass. Grunnen til at vi kjøpte setet var den "puta" du kunne justere vinkelen på setet med, da setene i bilen har en litt bratt vinkel. Og fikk beskjed om at det kunne has begge veier - noe som vi syntes var bra iom det var det 4. setet vi kjøpte på ett år..

Vi HAR problemer med beinplass. Hun sitter enten med beina langt oppetter seteryggen eller med dem bøyd oppunder haka. Likevel er det ikke aktuelt å snu henne. Hun er bare 2,5 år! Har et håp om å la henne sitte bakovervendt til hun er 4. Mulig vi må bytte sete eller bil, for det sitter laaaaangt inne å snu henne før den tid.

Dollface skrev:

Lykkeliky skrev:

det går ganske høyt opp - det står hvordan i bruksanvisingen... men du må løsne på selene bak for å få det helt opp..
min satt der til han var 4, og da var han godt over meteren lang :) Hadde ikke problemer med høyden hans... :)

Takk! Skal sette mannen på saken. Ja, jeg syntes det var litt rart om høyden skulle stoppe henne allerede nå.

Lykkeliky skrev:

Trico skrev:
Vi måtte akkurat snu setet nå. Mini er 2 år og 16 kg. Han ble rett og slett for lang til å sitte bakovervendt..

Hvor lang er han? 2-åringen min er rundt 19 kg og 1 meter lang og har fortsatt plass. Trangt ja, og beina langt oppetter seteryggen, men heller det enn å snu henne!

Samme her, bare hun er litt lettere. Men er like lang. Og hun har det så greit med beina sine atte:)

Sorry at jeg forvirra her! Men i følge trygg trafikk så kan man bruke stolen bakovervendt til 25 kg. Men når stolen er montert forovervendt så skal ikke stolens egene seler brukes lengre enn til 18 kg, da skal bilens belte brukes!

manfred skrev:
Sorry at jeg forvirra her! Men i følge trygg trafikk så kan man bruke stolen bakovervendt til 25 kg. Men når stolen er montert forovervendt så skal ikke stolens egene seler brukes lengre enn til 18 kg, da skal bilens belte brukes!

stemmer :)

Back
Topp