Britax multi tec og bakovervendt (kg)

• Trådstarter Trådstarter *BV addict*
  • Opprettet Opprettet
B

*BV addict*

Guest
Hvor lenge kan barnet sitte bakovervendt i den stolen?
Jeg har ei jente på ca 19 kg som sitter bakovervendt.Kom på hun kanskje er for tung??

Går opp til 25kg bakovervendt, så hun kan nok sitte i den en stund til. 

Stemmer det at den går til 25 kg. For vår del ble selene for trange da ungen bikka 18 kg. 

Labambie skrev:
Stemmer det at den går til 25 kg. For vår del ble selene for trange da ungen bikka 18 kg. 

Det er jo forskjell på kroppsbygningen til ungene også.. Min yngste jente kunne sikkert sittet i den til hun ble 25 kg, hun er liten og tynn. 4 år og mellom 15 og 16 kg.

Vi måtte akkurat snu setet nå. Mini er 2 år og 16 kg. Han ble rett og slett for lang til å sitte bakovervendt..

Trico skrev:
Vi måtte akkurat snu setet nå. Mini er 2 år og 16 kg. Han ble rett og slett for lang til å sitte bakovervendt..

Kombiseter bør aldri brukes fremover selv om de kan det. Bakover er de like sikre som andre bakovervendte, men forover har de dårligere sikkerhet enn andre forovervendte. Hovedårsaken er den høye egenvekten på setet som gir en enorm eksta belastning på barnets kropp i kollisjon. Setet blir heller ikke større av å snu det. Det er ikke farlig eller ubehagelig for barnet å sitte med bøyde ben!

Trico skrev:

Hvor lang er han? 2-åringen min er rundt 19 kg og 1 meter lang og har fortsatt plass. Trangt ja, og beina langt oppetter seteryggen, men heller det enn å snu henne!

Lykkeliky skrev:

Trico skrev:

Hvor lang er han? 2-åringen min er rundt 19 kg og 1 meter lang og har fortsatt plass. Trangt ja, og beina langt oppetter seteryggen, men heller det enn å snu henne!

han er ca 1 meter lang. Bilturene ble et ork med grining å bilsjuke/ oppkast. Ble mye bedre når vi snudde setet. Tenkte jeg kom til å få høre det her.. Godt jeg ikke kjører mer enn 5 min en gang i blandt..

D der bør du virkelig sjekke skikkelig opp. Jeg er ganske sikker på at døm kan sitte bakovervendt til 18 kg. Når barnet veier mer er d for tung til selene i stolen, snur du d må du også bruke bilens belte ikke stolens. Jeg er rimlig sikker på at den grensa er på 18 kg, men ikke helt 100%. Så jeg tror jeg vill tatt en tlf til trygg trafikk eller en butikk døm selger døm setene i for å være helt sikker!

Trico skrev:

Lykkeliky skrev:

Trico skrev:

han er ca 1 meter lang. Bilturene ble et ork med grining å bilsjuke/ oppkast. Ble mye bedre når vi snudde setet. Tenkte jeg kom til å få høre det her.. Godt jeg ikke kjører mer enn 5 min en gang i blandt..

Først var han for lang og nå er han bilsjuk også? Så beleilig.

manfred skrev:
D der bør du virkelig sjekke skikkelig opp. Jeg er ganske sikker på at døm kan sitte bakovervendt til 18 kg. Når barnet veier mer er d for tung til selene i stolen, snur du d må du også bruke bilens belte ikke stolens. Jeg er rimlig sikker på at den grensa er på 18 kg, men ikke helt 100%. Så jeg tror jeg vill tatt en tlf til trygg trafikk eller en butikk døm selger døm setene i for å være helt sikker!

Det er ganske tydelig at du ikke har nok kunnskap om bilstoler når du kommer med en så bastant påstand! Britax multitech er godkjent til 25 kg bakovervendt! Det finnes stoler som bare er godkjent til 18 kg bakovervendt, men dette er forskjellig fra stol til stol!

Det er 25 kg som er grensen......

Min unge er over meteren lang og sitter veldig fint i det, hun er bare 14 kg så regner med hun blir for lang før hun blir for tung.

Jeg må bare spørre, hvor lange er ungene når de er for lange for setet? Som nevnt er jenta mi 1 meter, og det ser ikke ut som det går an å få nakkestøtta høyere opp. Nå kolliderer skuldrene hennes med nakkestøtta allerede.. Går det an å fjerne nakkestøtta, eller gjør man setet ulovlig/farlig da?

Lykkeliky skrev:
Jeg må bare spørre, hvor lange er ungene når de er for lange for setet? Som nevnt er jenta mi 1 meter, og det ser ikke ut som det går an å få nakkestøtta høyere opp. Nå kolliderer skuldrene hennes med nakkestøtta allerede.. Går det an å fjerne nakkestøtta, eller gjør man setet ulovlig/farlig da?

Du må ALDRI modifisere seter på egen hånd. Du gjør setet ulovlig og farlig, ja.

Lykkeliky skrev:

det går ganske høyt opp - det står hvordan i bruksanvisingen... men du må løsne på selene bak for å få det helt opp..
min satt der til han var 4, og da var han godt over meteren lang :) Hadde ikke problemer med høyden hans... :)

Sicily skrev:

Trico skrev:

Lykkeliky skrev:

Trico skrev:

Først var han for lang og nå er han bilsjuk også? Så beleilig.

? ja det var kanskje det .. 

Lykkeliky skrev:

her får han fremdeles plass under nakkestøtta, men satt med føttene "oppunder haka". Vet ikke om det er på grunn av bilen vår jeg siden andre ikke har problemer med beinplass. Grunnen til at vi kjøpte setet var den "puta" du kunne justere vinkelen på setet med, da setene i bilen har en litt bratt vinkel. Og fikk beskjed om at det kunne has begge veier - noe som vi syntes var bra iom det var det 4. setet vi kjøpte på ett år..

Back
Topp