Britax Hi-Way vs Britax Max-Way

Spøkelseskladden

Forelsket i forumet
Vi skal kjøpe nye bilstoler til begge barna våre, en lang gutt på 2,5, og en jente på 1 år. Begge skal sitte bakovervendt, og vi har sett en del på Britax Max-Way, som er etterkommeren til Hi-Way. Den ser kjempeflott ut, og passet perfekt i bilen vår. Eneste jeg er skeptisk til er at Max-Way er ennå så ny at jeg ikke har sett noen tester av den. Hi-Way er en av få bakovervendte bilstoler som er godkjent i Plustesten.

"Plustesten fokuserer på å beskytte barnets nakke. Skader på nakke og hode er den vanligste årsaken til at barn dør i bilulykker. Derfor anbefaler Trygg Trafikk å se etter plustestmerket."

Er det noen som har Max-Way, og hva syns dere om den? Og dere som har Hi-Way, hva syns dere? 

Max-way er plussgodkjent det også!

hissigproppen skrev:
Max-way er plussgodkjent det også!

Er det? Så bra! Men hvor har du funnet ut av det? Er spent og nysgjerrig på hvordan det har kommet ut i andre tester og.. 

Jeg hadde kjøpt max way til den eldste gutten din., Max way er beregnet på større unger. Så han kan teoretisk sett sitte bakovervendt til 5 - 6 års alder med max way. Går opp til 25 kg. Stolen er større enn hi way, som passer bedre til 1 åringen. Min 3 åring har hi way 2. Er kjempe fornøyd med setet. Kjøpte det når han var 1 år. Lykke til med valget:)

påanigjen2012 skrev:
Jeg hadde kjøpt max way til den eldste gutten din., Max way er beregnet på større unger. Så han kan teoretisk sett sitte bakovervendt til 5 - 6 års alder med max way. Går opp til 25 kg. Stolen er større enn hi way, som passer bedre til 1 åringen. Min 3 åring har hi way 2. Er kjempe fornøyd med setet. Kjøpte det når han var 1 år. Lykke til med valget:)

Jeg forstår ikke hvordan maxway kan være til større barn jeg. Jeg plasserte lillemann i dette sete for en uke siden. Og han syntes det var forferdelig trangt og hode hans stakk jo over nakkestøtten. Nå bare prøvde vi lillemann opp i dette, så jeg aner ikke om det er noen innstillinger eller slikt som kan gjøre sete enda større. Lillemann sitter jo fortsatt bakovervendt i sine seter. Der har han god plass for han er bare 1meter og 15,5 kg:) Men jeg har lyst på dette sete til neste mann som overgang til de større. For min tante unge som er 8 månder satt perfekt i det. Tror det er ett flott sete:)

Vi endte opp med MaxWay, og er storfornøyde allerede! Gutten min sitter som en konge i setet, og har all verdens plass!

påanigjen2012 skrev:

det er ikke det jeg har blitt fortalt. Maxway er beregnet på de minste.

Maxway går fra 9 kilo, men ble fortalt hos forhandler at det var større sete enn hi way. Så de anbefalte meg å kjøpe Maxway til 3 åringen når minste skulle overta hi way etter storebror. Slik at han kunne sitte bakovervendt lengst mulig.

Back
Topp