Bris med papaya/mango

Zaya

Glad i forumet
Har holdt meg unna Bris som inneholder smak av papaya og mango, som jeg dog ELSKER.  Vet jo at Papaya ikke skal spises, og ser også at det er i en nøtteblanding jeg pleide å spise før jeg ble gravid.

Noen som har noen tanker ifht til Brisen, eller er jeg overhysterisk?

Skal vi ikke spise papaya? Vet du hvorfor? Er jo ikke det jeg pleier å spise, uansett - så bare nysgjerrig.

Papaya var nytt for meg også...

Men lurer på om ikke den Brisen inneholder noe søtstoff som kanskje ikke er så veldig gunstig?! Samme som med annen lettbrus som vi skal holde oss unna, at søstsoffene kan krysse over blod/hjerne-barriæren til fosteret fordi hinna ikke er ferdig utviklet ennå?! [8|]

ORIGINAL: merete_80

Skal vi ikke spise papaya? Vet du hvorfor? Er jo ikke det jeg pleier å spise, uansett - så bare nysgjerrig.

Ja står at det blir brukt i eksotiske land som abortfremkallende middel og at man bør unngå det i svangerskapet.

men jeg ville tro at i bris, så bruker de papaya smak og ikke ekte papaya saft? Da ville brisen vært gul oransje aktig![8|][8|][8|]

Det hadde jeg ikke hørt om. Jeg har vert helt hekta på bris med lime smak eller hva det nå er (den grønne). Hadde virkelig ikke hørt at sånt skulle unngås[&:] æsj! Det som er så godt. Får vel holde meg unna heretter da.

Bris inneholder kun naturlig mineralvann, vann, kullsyre og aroma - så det skal da vel være helt trygt å drikke...

Takk for svar. Da kan jeg nok ta meg et glass bris av og til uten at det skal være noe problem. Men nøttemiksen velger jeg å holde meg unna siden det er tørket papaya.

Har aldri hørt om at vi ikke kan spise det?
Ville ikke tro at å drikke noe med en smak av papaya skulle være farlig. Det er jo ytterst lite som er tilsatt i denne brusen.

Back
Topp