Brio smile erfaringer :)

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Jeg og samboeren har falt litt for brio smile, men de på barnas hus ambefalte oss tfk jogge rtwister, med tanke på hvor vi bor. (noen som har erfaringer med denne vognen også?)

Det jeg lurer på er hvordan Brio smile er å trille på vinteren? Vi bor i ett boligfelt, med noen få bakker. Vi testet vognen i butikken å den var lett å trille, å tok ikke så stor plass i bilen.

Vil gjerne høre andres meninger før vi bestemmer oss. :)

Jeg har tfk og er superfornøyd! God å trille, håndbrems, god plass til vinterpose i sittedelen og tar ikke så stor plass i bilen:)

Jeg har tfk og er superfornøyd! God å trille, håndbrems, god plass til vinterpose i sittedelen og tar ikke så stor plass i bilen:)

men den "vipper" ikke? syns 3 hjulsvogner virker så ustabile :P i tillegg syns jeg den så veldig stor ut med bagen på.

men den "vipper" ikke? syns 3 hjulsvogner virker så ustabile :P i tillegg syns jeg den så veldig stor ut med bagen på.

Var redd for det jeg og, men den er stabil:) Jeg har ikke hatt bag, bare hatt den som sportsvogn. Syns også den ser stor ut, men da jeg sammenlignet den med andre vogner i butikken så fant jeg ut at den ikke er større:)

Jeg har hatt begge deler. TFK til første, og Brio Smile nå.
Er veldig fornøyd så langt.
Den største utfordringen med de vognene som har mindre hjul foran, er at de kan grave seg ned i grus/snø/sand. Har dog ikke merket noen store problemer med Brioen, da jeg låser hjulene og passer på å ha godt med luft i dekkene.

Vi elsker vår Brio =)
(når det er sagt var jeg også knallforønyd med TFK også. Uansett hvilken du velger, vil du få en veldig god vogn. Hadde ikke opplevelse at den tippet, følte den var stødig og god :) ) Lykke til i valget!

Jeg har hatt begge deler. TFK til første, og Brio Smile nå.
Er veldig fornøyd så langt.
Den største utfordringen med de vognene som har mindre hjul foran, er at de kan grave seg ned i grus/snø/sand. Har dog ikke merket noen store problemer med Brioen, da jeg låser hjulene og passer på å ha godt med luft i dekkene.

Vi elsker vår Brio =)
(når det er sagt var jeg også knallforønyd med TFK også. Uansett hvilken du velger, vil du få en veldig god vogn. Hadde ikke opplevelse at den tippet, følte den var stødig og god :) ) Lykke til i valget!

Tusen takk for svar :D jeg tror det blir brio smile :) vi har ennå litt tid på å bestemme oss. Men TFK skal også vurderes, kanskje som sportsvogn.

Vi hadde brio smile og endte med å bytte den inn i emmajunga edge duo. Emmajungaen er mye bedre. Vogna bor i sentrum på landet og har en skikkelig bratt bakke opp hos oss. Brio smile er veldig lett i butikken osv, men når vi fikk brukt vår i ca 13 mnd var den plutselig tyngre enn edge duo. Jeg trur vi fikk en feilvare men brio nektet å hjelpe oss og sendte oss feil deler hele tiden. Så etter 13 mnd var hjulene foran ødelagt, flere punkterte dekk( som er bestillungsvare), og ryggen på sportsdelen kunne plutselig ikke legges ned. Til slutt var både vi og babyshop så lei den vognen at vi fikk byttet den inn med ett mellomlegg. Og foresten var det ustabil på sørpe. Vi har 3 forskjellige vogner og det er den neste som har holdt på å velte. Holdt meg inne i vinter som var. Den tipper også lett hvis du sklir litt i en nedoverbakke, hadde en skikkelig nesten ulykke i mars.

Anbefaler tfk joggster twist - gjerne med multi x bag, men den andre bagen er også god. Håndbremsen er fantastisk og vogna har god demping. Har hatt veldig mange vogner, og denne er blant de beste. Denne gangen blir det emmaljunga mondial duo - i hvert fall i babyperioden.
Hadde smile i noen måneder, og ble ikke venner med den. Synes kvaliteten var dårlig og vogna veldig stiv. Vil du ha brio, så tror jeg brio go next er mye bedre. Prøv i butikk, og kjøp gjerne billig i nettbutikk☺️

Vi har brio smile, og er superførnøyd. Ikke prøvd på veldig vinterføre enda, kun med 5-10 cm snø. Men gikk bra det. På føre med terreng er den litt tung eller slitsom å trille, men på asfalt, lett grus og på senter er den super. Lille gutt er mye mer fornøyd med den enn simo vogna, der gråt han mye. Men uansett er brio vogna favoritten vår. Tar liten plass i bilen, lett å legge sammen, lett å trille, svingbare hjul og både jeg og samboeren på 196 synes den er god å trille

Vi har brio smile og er kjempe fornøyd. Prøvde den litt de få ukene det var litt snø nå, og syns ikke det var noe problem. Nå var det riktignok ikke mye snø, men nok til at julene kom nedi. Også ble det for kaldt til å gå ut:P
På østlandet er det ikke store mengder med snø som blir liggende lenge, og det er så deilig med en nett og liten vogn som er enkel å bruke:) Så for vår bruk så passet denne perfekt:)

Back
Topp