Brio happy duo vs. simo duo!

BabyBelly

Forumet er livet
www.brio.no (brio happy duo!)
www.simo.no (simo duo!)

Jeg hadde jo såå lyst på brio happy duo, som er en ganske dyr vogn! I tillegg hadde jeg lagt merke til at bagen til vogna var liten, og fryktet at det ikke var plass til en voksipose etterhvert. (har hørt at det er flere som måttet ha kjøpt seg ny vogn veldig tidlig, etter 4 mnd, på grunn av dette) 

Men nå fant jeg ut at simo, kommer med en ny vogn nå i april! (jippii!) Denne vognen er veldig lik, bare at bagen er mye større [:)] Gleder meg til den kommer til butikkene, så får jeg se om den er noe for oss![:D] Hva synes dere? Håper ikke jeg blir skuffet når den nå kommer i butikkene, håper den lever opp til forventningene![;)] 

Vi skal forresten bare ha bagvogn, fordi vi har arvet sportsvogn til senere bruk!

Hva med en annen pose da?? Jeg er sterk motstander av voksiposene, av mange årsaker, og vet om et par andre poser som er litt mindre, men som gir god og balansert varme!!

Feks soveposene for barn fra ajungilak og fjellpulken! ( har en pose fra fjellpulken selv.. er så utrolig fornøyd!! ).
 Voksiposen er stor og uformelig og tar masssse plass..

Kjenner ikke til briovognene, men håper da for dere at simo er større ja!! [:D] Kjekt med en god bag..

Ja, skulle vi ha hatt brio så tror jeg vi måtte ha hatt en mindre pose [;)] 
har ikke bestemt meg for pose enda, men uansett valg, så er det kjekt med en romslig bag [:)]

Ja håper jeg også [:D]

De simo-vognene som er nå er ganske smale i bagen, er den nye modellen kanskje bredere?? Nei det er et virvar av vogner å skulle finne fram i, vi har jo bestilt, den står og venter på oss, og er kjempespente på om vi blir fornøyde...

Usikker på hvordan den er i forhold til andre simo-vogner! men den var iallefall både lengre & bredere enn brio-vogna [:D] Uff ja, er en stor jungel av vogner! Så håper vi blir å bestemme oss snart [;)]

ORIGINAL: thejohan

Vi kjøpte Brio Happy Duo.
Har snakket med andre som har den og de har samme type voks- i- pose som det vi har, og de har ikke måtte bytte pga for liten plass.
[:)]
Vi fikk vår på salg, så betalte bare 4000kr! [:)]

Greit når man får den på salg da [:)] Hvorfor gjorde dere det? hehe. Okei [;)] Har de hatt vognen lenge da? Siden de ikke har måttet byttet enda. Har hørt at det er folk som har måttet byttet etter 4 mnd, og kjøpt seg ny vogn. Da frister det ikke å kjøpe seg en så dyr vogn [8D] så derfor jeg undersøker litt [;)]

Ja, de tingene er veldig positivt med brio vogna [:)]

uff ja, det er rene jungelen [:D] ingen skal påstå at det ikke finnes nok utvalg innen vogner iallefall [:D]

Den simo-vognen er vel ikke ny, det er bare nye farger på den?
Vi vurderte simo duo når vi kjøpte vogn for noen måneder siden, men den er aaaaltfor stor og tung for oss. Måtte ha kjøpt ny bil *ler*

Er himla vanskelig å velge vogn, det er sikkert og visst.. Og det å bytte over til sportsvogn må vel de fleste av oss gjøre når småtten er rundt 6mnd uansett tenker jeg..
Du blir nok fornøyd uansett hva du velger tenker jeg[:)]

Trodde det, siden de ikke er i butikkene enda [;)] og så står det noe om at det finnes nye understell! men vil vise seg i April [:)] 
Jada, det ordner vel seg tilslutt [;)]

Kan være jeg tar feil altså, men de har nå iallefall Simo Duo i alle butikkene jeg har vært i til nå (som fører simo da..) - men det kan jo være noen nye ting med dem.
De sa iallefall i desember at det kom 4 nye farger på bagen til våren, men størrelsen på bagen og vekten på vogna er den samme.

Men - jeg er ingen vognekspert *ler*
Simo er vel uansett en mer "varig" vogn enn Brio tror jeg. Den kan du sikkert bruke til oldebarna dine også[:D]

nei du kan ha rett altså [:D]
Kan jo hende de bare har finjustert designet [;)]
ja, det tror jeg du har rett i, derfor har jeg og sambo blitt enige i å satse på en simo vogn! Må se på de først da, men slik som jeg ser det akkurat nå, så er de mest aktuelle [:)]

Back
Topp