Bringebærte insp.

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Ser flere skriver om bringebærte, hva er det? Skal det sette i gang fødsel, eller hvorfor drikker man det? Er det noe som anbefales?

Noen?

Skal hjelpe livmoren til å jobbe mer effektivt.

Vet ikke om denne teen. Men tok bringebærblad kapsler sist sv.skap. Fra uke 34. Og det skal gjøre deg moden. Fødte 10 dager før tiden da. Aner ikke om det var de som gjorde det, men kommer nok til å ta denne gangen også.

Bringebærbladkapsler ja, leste mye om det og tok det i første svangerskap. Fødte 8 dager over termin og fikk et par rifter. Andre gang tok jeg ikke, da fødte jeg 10 dager før og fikk ingen rifter. Så jeg tror ikke det har noen stor effekt.. Gidder ikke bruke penger på det denne gangen

Ser flere skriver om bringebærte, hva er det? Skal det sette i gang fødsel, eller hvorfor drikker man det? Er det noe som anbefales?
Det skal hjelpe livmoren å trene seg opp og klargjøre seg til fødsel :) men er ett kjerringråd, så ville ikke stolt helt på det.... Men de sier og at det kan sette i gang fødselen om man er moden.. Jeg tok bringebærbladkapsel en kveld, og riene begynte midt på natten 10 dager før termin... Men vil jo aldri finne ut om de satte det i gang eller om det var veldig tilfeldig ;)

Jeg drakk teen fra uke 36, fødte på 3.5t og ingen rifter.

Synest er ok sjangser å ta til en pris av 25kr som teen koster. Den smaker også veldig godt.

Takk for innspill, alle sammen! Da lærte jeg noe nytt i dag og! :-)

Back
Topp