Bringebærpudding sin reise mot en liten spire (med termin i juli)

Hei. Så leit at du må vente helt til desember:( selv om deg må være godt å få et svar i det minste.

Jeg må bare kommentere AMH verdien din. En AMH på 39 er ikke for høyt i det hele tatt. Referanseområdet hvis du er mellom 20 og 34 år er fra 4-84 mikromol/l. Din AMH ligger jo midt i smørøyet. Jeg selv har en AMH verdi på 42, og det er jo normalt.

http://ous.prod.fpl.nhn.no/omoss_/a...yser_/Sider/antimullerhormon-i-serum-amh.aspx
 
Hei. Så leit at du må vente helt til desember:( selv om deg må være godt å få et svar i det minste.

Jeg må bare kommentere AMH verdien din. En AMH på 39 er ikke for høyt i det hele tatt. Referanseområdet hvis du er mellom 20 og 34 år er fra 4-84 mikromol/l. Din AMH ligger jo midt i smørøyet. Jeg selv har en AMH verdi på 42, og det er jo normalt.

http://ous.prod.fpl.nhn.no/omoss_/a...yser_/Sider/antimullerhormon-i-serum-amh.aspx
Så rart, gyn mente den var høy? Pluss mange eggposer på ul og visstnok en cyste den gynekologen jeg er hos til vanlig ikke så for to uker siden. Ble veldig overrasken for trodde også selv at det var normalt :p
 
Så rart, gyn mente den var høy? Pluss mange eggposer på ul og visstnok en cyste den gynekologen jeg er hos til vanlig ikke så for to uker siden. Ble veldig overrasken for trodde også selv at det var normalt :p

Jeg vet ikke, men en AMH på 39 er absolutt ikke forhøyet altså. Kanskje han konkluderte med pcos på grunn av de mange eggposene han så på ultralyd? Isåfall har du kanskje en mild form for pcos, og det kan bli lettere å få den under kontroll hvis bmi er lavere som du skrev tidligere :)
 
Jeg vet ikke, men en AMH på 39 er absolutt ikke forhøyet altså. Kanskje han konkluderte med pcos på grunn av de mange eggposene han så på ultralyd? Isåfall har du kanskje en mild form for pcos, og det kan bli lettere å få den under kontroll hvis bmi er lavere som du skrev tidligere :)
Ja, har god motivasjon frem til oktober nå med tanke på vekta :) men føler jeg ser godt ut nå, med lott å ta i, redd for å bli beinrangel - men alt for en bebis❤
 
Hm. Mensen skulle vært her idag, og det er hun ikke. Tok ovitrielle på cyklusdag 13, og hvis jeg regner el to dager etter det er jeg 15 dpo idag. Har ikke tatt g-test på mange sykluser, tror jeg må ta en imorgen siden jeg reiser på ferie imorgen, så jeg slipper å ha trua om syklusen er på styr, og tr plutselig kommer i syden.

Hater denne Berg og dal banen. Håp etterfulgt av skuffelse hver eneste mnd.
 
Hei! Inne og sniker..legger ikke alltid igjen spor, men ble glad da jeg så denne dagboken, slik at jeg kan følge deg videre på veien mot en spire! Hvordan gikk testingen? :)
 
Hei! Inne og sniker..legger ikke alltid igjen spor, men ble glad da jeg så denne dagboken, slik at jeg kan følge deg videre på veien mot en spire! Hvordan gikk testingen? :)
Mensen kom, som alltid. Og det er alltid like tungt :( hyggelig at du titter innom! Håper du får spira di igjen så snart som mulig ❤ blir det ivf for dere?
 
Mensen kom, som alltid. Og det er alltid like tungt :( hyggelig at du titter innom! Håper du får spira di igjen så snart som mulig ❤ blir det ivf for dere?

Så utrolig kjedelig :-( føler med deg. Godt du lyttet til følelsen din og fikk ordnet utredning såpass fort.. men litt spesielt at pco ikke ble oppdaget før nå? Spurte du hva som kunne være grunnen til at gyn ikke hadde oppdaget det? Håper det ordner seg for deg snart!! Nå har vi vært prøvere lenge.. mister litt motet inne på vi som prøver og i de dagbøkene.. er så mange nye hele tiden og som får klaff før de har rukket å skrive mer enn en intro i dagbøkene sine. :p

Jeg har gått på letrozol 3 sykluser hvor 2 av dem har vært uten påvist el så skal til gyn om en uke og snakke om veien videre.. forhåpentligvis henviser han oss da til offentlig ivf. Det som er fint er at jeg skal ha el (tror jeg) rundt den tiden jeg skal til han så da kan han ta en sjekk og se om jeg vil ha el denne mnd antar jeg... har jeg el denne mnd så tror jeg vi skal ha litt is i magen og vente med privat... se an hvor lang ventetid det er i det offentlige... men hvis jeg ikke finner el denne mnd heller tenker vi å kjøre i gang med privat i september typisk. Er så lei av at kroppen ikke vil samarbeide og trenger et lys i enden av tunellen selvom jeg vet at ivf ikke betyr klaff.
 
Så utrolig kjedelig :-( føler med deg. Godt du lyttet til følelsen din og fikk ordnet utredning såpass fort.. men litt spesielt at pco ikke ble oppdaget før nå? Spurte du hva som kunne være grunnen til at gyn ikke hadde oppdaget det? Håper det ordner seg for deg snart!! Nå har vi vært prøvere lenge.. mister litt motet inne på vi som prøver og i de dagbøkene.. er så mange nye hele tiden og som får klaff før de har rukket å skrive mer enn en intro i dagbøkene sine. :p

Jeg har gått på letrozol 3 sykluser hvor 2 av dem har vært uten påvist el så skal til gyn om en uke og snakke om veien videre.. forhåpentligvis henviser han oss da til offentlig ivf. Det som er fint er at jeg skal ha el (tror jeg) rundt den tiden jeg skal til han så da kan han ta en sjekk og se om jeg vil ha el denne mnd antar jeg... har jeg el denne mnd så tror jeg vi skal ha litt is i magen og vente med privat... se an hvor lang ventetid det er i det offentlige... men hvis jeg ikke finner el denne mnd heller tenker vi å kjøre i gang med privat i september typisk. Er så lei av at kroppen ikke vil samarbeide og trenger et lys i enden av tunellen selvom jeg vet at ivf ikke betyr klaff.
Syns det var veldig rart selv med relativt stabile syklusen, normale hormonprøver osv. Men har hatt økt hårvekst, kviser osv etter at jeg sluttet på p-piller. Bestandig sliti med vekta, men gikk ned 30 kilo på 5 mnd i 2014, men fortsatt 10kg igjen til normal bmi. Mamma hadde også pcos, men hun var slank når hun prøvde å få barn, og slet derfor ikke noe med det på det tidspunktet. Jeg hadde en cyste på 2 cm? Kanskje det gjorde utslaget? Amh syns han var høy også på 39, men det er jo normalt, også så han mange egg, for mange visstnok på ultralyd? Så jeg er ikke noe typisk pco tilfelle, men.

Blir ikke klok jeg, og nå er jeg desperat etter å bli gravid. Så himla lei :p
 
Hvordan går det med deg?:)
 
Nesten en mnd siden jeg har oppdatert her nå. Jeg er inne å leser og snoker på andre, men vanskelig å sette ord på hvordan en selv har det i dagboken.

Jeg tror dette er pp15, og jeg skulle hatt mensen idag. Ingen mensensmerter, og kroppen lurer meg nok en gang, og håpet stiger. Jeg vet ingenting om denne kroppen lenger. Har jeg EL? eller kanskje ikke. jeg har jo tydeligvis PCO? Hva kan jeg gjøre mens jeg venter, tenker jeg mye på. Men jeg har jo gått på tre runder pergotime, med sjekk hos gyn som ser egg og som sier jeg har EL, så jeg skjønner ingenting. De siste mnd har syklusen min lurt meg hver mnd, med å gå fra å kunne stille klokka etter når tr kommer, til å adde en dag for hver syklus, så jeg hver gang tror jeg er gravid i en hel dag, før jeg dagen etter skal teste og våkner til tr. Duste kropp.. :dead:

Jeg har ikke testet etter EL eller tatt en g-test på 5 mnd tror jeg. Kunne slettet appen ovia og, men med tanke på IVF i oktober/november er det greit å ha oversikt på syklusene. Det stresser meg og. Jeg har fått beskjed om å begynne på medisiner 23/10, men med de teite syklusene her som endrer seg, er jeg veldig redd for at jeg får mensen mye senere i oktober, og at de ikke har plass. Da tror jeg verden raser sammen akkurat da, for det å ha noe å forholde seg til i alt dette og å glede seg, er det eneste som holder hodet mitt over vann om dagen. jeg bruker all energi på å smile til verden, gratulere venner og familie med babyer og graviditet, mens jeg må lyve for venner og kollegaer som graver og maser om når vi skal ha barn - mens jeg svarer at vi må jo gifte oss først! Men sannheten er jo at vi får jo ikke giftet oss neste år, enda så mye vi vil for vi aner jo ikke hvordan det neste året blir med IVF og alt. :sorry:

Jeg er lei av å hele tiden være sliten, mangle motivasjon til alt generelt og bare være, mens man venter på at babydrømmen skal gå i oppfyllelse. Det føles så sinnsykt fjern at det noen sinne skal gå. Utrolig negative og dumme tanker - det vet jeg, men frykten for å forbli barnløs for alltid, og å måtte takle det, det gjør meg livredd. Har alltid drømt om barn. Jeg trenger ikke mange barn engang, bare en liten skatt som jeg kan gi all kjærligheten min/vår til. En halvdel av meg og mannen jeg elsker og skal gifte meg med.

Selv om alt idag ser mørkt og kjipt ut, har jeg en spennende høst i vente på jobbfronten, og har tatt på meg videreutdanning og lærling for å ha noe å fokusere på, for jobben min er så fantastisk og alltoppslukende at jeg i de 12 timene jeg er der om gangen, slipper å kjenne på de følelsene, og kan fokusere 100% på jobben jeg gjør og pasientene jeg hjelper. :Heartred det er jeg takknemmelig for.

Gleder meg til forumet her på assistert blir fylt av litt mer aktivitet enn hva det er nå (ikke at jeg ønsker noen denne skjebnen!) for det hjelper å lese andres erfaringer, og se at andre lykkes.
 
Unner deg sååå å lykkes i høst om enn ikke enda tidligere!
Ikke tenk så mye på det med forskyvninger ift syklus. Sånt tar de alltid høyde for, og om det blir snakk om flere uker kan du alltids sende de en mail så de får gjort ny beregning på deg :)

Klemifleng! ❤️
 
Unner deg sååå å lykkes i høst om enn ikke enda tidligere!
Ikke tenk så mye på det med forskyvninger ift syklus. Sånt tar de alltid høyde for, og om det blir snakk om flere uker kan du alltids sende de en mail så de får gjort ny beregning på deg :)

Klemifleng! ❤️
Tusen takk for gode ord. Jeg sender de en Mail i august. Klem til deg og kos deg med svangerskapet ❤
 
Jeg forstår deg så godt, at babyen føles så langt unna etter en lang prøvetid. Og det er skummelt å ikke vite når den kommer.

Jeg tror forresten at når du har fått en dato så er det "din plass" selv om mensen ikke kommer på dagen. Jeg fikk mensen 4 dager for seint nå i juni og da bare ringte jeg inn og sa fra sånn at de fikk ordna datoene :) var ikke noe snakk om at det ikke ble plass.

Ellers så vil jeg bare gi deg et lite tips. Er helt umulig å si noe om det funker men. Jeg har en venninne med mild PCO, sikkert sånn som du. Hun hadde ganske lange sykluser på opptil 3 mnd. Så gikk hun til akupunktur før de begynte å prøve. Så kom mensen til vanlig tid og hun ble gravid på første forsøk! Kan være tilfeldig, men kanskje verdt å lese litt om? Jeg skal til akupunktur i forbindelse med IVF forsøket nå :) er godt å gjøre noe "aktivt" selv i denne prosessen der ingenting kan styres!

Lykke til, håper dere har en fin sommer sammen :) [emoji173]️
 
IMG_5829.PNG
Kom igjen da, dumme kropp. Hvor lang syklus blir dette? Jeg som alltid har 28-29..
 
Jeg forstår deg så godt, at babyen føles så langt unna etter en lang prøvetid. Og det er skummelt å ikke vite når den kommer.

Jeg tror forresten at når du har fått en dato så er det "din plass" selv om mensen ikke kommer på dagen. Jeg fikk mensen 4 dager for seint nå i juni og da bare ringte jeg inn og sa fra sånn at de fikk ordna datoene :) var ikke noe snakk om at det ikke ble plass.

Ellers så vil jeg bare gi deg et lite tips. Er helt umulig å si noe om det funker men. Jeg har en venninne med mild PCO, sikkert sånn som du. Hun hadde ganske lange sykluser på opptil 3 mnd. Så gikk hun til akupunktur før de begynte å prøve. Så kom mensen til vanlig tid og hun ble gravid på første forsøk! Kan være tilfeldig, men kanskje verdt å lese litt om? Jeg skal til akupunktur i forbindelse med IVF forsøket nå :) er godt å gjøre noe "aktivt" selv i denne prosessen der ingenting kan styres!

Lykke til, håper dere har en fin sommer sammen :) [emoji173]️
Takk for at du deler! Satse på at det ordner seg :D

Ang pco, så har jeg jo på en måte ikke hatt symptomer på det før forrige mnd når de så den ene cysten. Jeg har påvist el, men jeg vet ikke lenger. Har prøvd akupunktur, men det var virkelig ikke noe for meg. Hele settingen og dama gjorde meg bare klein, men vet det fungerer for mange :) bare jeg som er rar. Masse lykke til med forsøket ditt om ikke så lenge, nå er det snart deres tur ❤
 
Back
Topp